شناسهٔ خبر: 67265836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

ادارات باید در ساعت کاری ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند

زنجان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ادارات باید در ساعت اداری ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیام جوادی ظهر چهارشنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت برق استان زنجان اظهار کرد: ۱۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در خیابان‌ها و کوچه‌های استان ایجاد شده و برق مورد نیاز مشترکان با مصرف کمتر از ۷ مگاوات را تأمین می‌کند.

وی در مورد اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای عبور از پیک بار سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: ادارات موظف هستند در ساعت کاری ۴۰ درصد و از ساعت ۱۳ به بعد ۷۰ درصد مصرف برق را نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه صنایع پرمصرف‌ترین مشترکان هستند، عنوان کرد: برای عبور از پیک بار، صنایع به دو بخش کوچک و سنگین تقسیم شده که صنایع کوچک مانند سال گذشته یک در روز در هفته با هماهنگی به عمل آمده محدودیت اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: برای مشترکان صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی همکاری با توجه به محدودیت‌های احتمالی صنایع تعیین شده و صنایع کمتر از ۳۰ کیلووات خارج از شهرک‌های صنعتی مشمول مدیریت بلر نمی‌شود.

جوادی افزود: مشترکان صنعتی بزرگ در ماه‌های هشدار به صورت تعدیل ۳۵ درصد و در ایام اضطرار ۵۰ درصد تعدیل خواهند داشت.

وی تعداد مشترکان انرژی برق استان زنجان را بیش ۵۰۰ هزار مشترک برشمرد و گفت: ۷۹ درصد مشترکان خانگی هستند که ۱۷ درصد انرژی را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین میزان برق با ۵۵ درصد توسط صنایع مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۸ درصد انرژی برق توسط بخش کشاورزی، ۵ درصد واحدهای تجاری، ۴ درصد مصارف عمومی و یک درصد به وسیله روشنایی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین برق ۲۱ شهر، ۱۶ بخش و ۴۶ دهستان برعهده این شرکت قرار دارد، یادآور شد: ۱۲ هزار و ۸۴۳ چاه کشاورزی در استان وجود دارد که ۶ هزار و ۸۴۳ مورد آن برقرار شده است.

جوادی در مورد چشم انداز سال ۱۴۰۶ اظهار کرد: پیشرو شدن در استفاده از فناوری تجهیزاتی و اطلاعاتی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گامی در جهت ذخیره منابع برای سال‌های آینده است.

وی ۱۴۰۰ دقیقه میانگین خاموشی در هر سال، صفر درصد مراجعه حضوری متقاضیان و مشترکان برق و ۶ درصد تلفات انرژی برق را از دیگر چشم‌اندازهای مهم انرژی در سال ۱۴۰۶ عنوان کرد.

نظر شما