شناسهٔ خبر: 67285361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای بدن سومین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل- ایرنا- اعضای بدن زنده‌یاد وحید شاددل ایثارگر اهل شهرستان نمین استان اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، پیکر زنده یاد شاددل سومین اهدا کننده عضو از استان در سال ۱۴۰۳ به شمار می رود که اعضای بدن وی پس از اهدا در تهران، جانی دوباره به بیماران نیازمند بخشید.

زنده یاد شاددل ۲۶ ساله از برادران اهل سنت و ساکن روستای گلشن از توابع شهرستان نمین است که به دنبال حادثه تصادف در کرج دچار مرگ مغزی شده بود و با وجود مراقبت‌های درمانی و با تایید علائم مرگ مغزی، اعضای بدن وی پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی و با رضایت خانواده آن مرحوم در بیمارستان سینای تهران، نجات بخش چندین بیمار نیازمند شد.

استان اردبیل در ۶ سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت سال گذشته با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.

به گفته وی، استان اردبیل در شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه (پی.ام.پی) در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

نظر شما