شناسهٔ خبر: 67285362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم ناپایداری های جوی و احتمال بروز سیلاب در مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری های فصلی، پیش بینی کرد که آسمان مازندران از امروز پنجشنبه تا روز سه شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات غربی و مرکزی، با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، در طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی سطح جاده ها و ریزش سنگ و احتمال اختلال تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی مازندران دور از انتظار نیست.

هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران از امروز پنجشنبه تا روز شنبه آینده در مناطق ساحلی و جلگه ای گرم و آفتابی خواهد بود اما شامگاه شنبه و روز یکشنبه نیز در مناطق پایین دست شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوا از امروز تا روز دوشنبه آینده در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۰ تا ۳۵، مناطق غربی ۲۷ تا ۳۲ و مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

تداوم ناپایداری های جوی و احتمال بروز سیلاب در مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب ابری به ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی استان همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
شرایط جوی مازندران در روزهای ‌شنبه و یکشنبه، نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در برخی ساعات با افزایش ابر و رگبار پراکنده، روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و در روز سه شنبه نیز نیمه ابری و از بعدازظهر ابری به تدریج همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.
وضعیت آب و هوای مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.
وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

نظر شما