شناسهٔ خبر: 67338821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حناچی:

حضور مردم پای صندوق رای عملکرد دولت‌ها را افزایش می دهد 

کرج- ایرنا- شهردار پیشین تهران گفت: هرقدر دولت ها از آرای مردمی بیشتری برخوردار باشند، عملکرد آنها افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، « پیروز حناچی» یکشنبه شب در جمع هواداران « مسعود پزشکیان» در ستاد مردمی این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کرج افزود: در شرایطی هستیم که برخلاف برنامه ریزی های متداول انتخابات، دست قضا و شهادت آیت الله رییسی و همکارانش باعث انتخابات زودرس گردید.

وی بیان کرد: شهادت آیت الله رییسی در حین خدمت بود و یاد و خاطره ایشان و همراهانشان را گرامی می داریم.

حناچی، با بیان اینکه کشور به یمن انقلاب اسلامی این مکانیزم را دارد که با آرای مردم و خواسته های آنان متجلی شود افزود: وظیفه اصلی سیاسیون و احزاب آن است که بسترها را برای مشارکت حداکثری فراهم کنند.

وی گفت: تاریخ معاصر نشان داده فرق می کند که چه کسی بر مسند قدرت اجرایی کشور بنشیند.

حناچی افزود: در دوران سازندگی آیت الله هاشمی، جنگ تمام شده بود و با کسری بودجه ۵۰ درصدی همه نقدینگی دولت یک میلیارد دلار بود، بنابراین نقش سیاستمدار خوب آن است که نگذارد آب دردل مردم تکان بخورد.

عملکرد دولت در زندگی مردم موثر است

شهردار پیشین تهران یاد آور شد: مشروعیت اعتبار رای مردم است و درجه اهمیتی که سیاسیون بر روی دوش دارند به میزان مشروعیت، بالا می رود.

حناچی گفت: کسی که انتخاب می شود با رای بالا می تواند تاثیرگذاری بیشتری بر بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی و امیدواری جوانان به آینده داشته باشد.

وی یادآور شد: زمین های کشاورزی، حیات وحش از بین رفته کدام عقل سلیم می پذیرد که یک کارخانه پتروشیمی در پارک ملی بسازند.

حتی یک نفر هم نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشد

وی تاکید کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد ۳۰ درصد افراد در انتخابات شرکت نمی کنند به طور قطع این آمار درصدش کمتر می شود، حتی یک نفر نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشد.

وی اضافه کرد: در دوره هایی که مردم حضور حداکثری در انتخابات داشتند مصوبات دولت در همه حوزه ها قابل قبول است.

حناچی گفت: بنابراین کیفیت زندگی مردم نیز بهتر شده چرا که این مصوبات در زندگی ها موثر است.

وی اضافه کرد: آمار دروغ مبنای دهن کجی است، رای شما مردم شرایطی فراهم می کند که مدیر ارشد کشور بهترین ها را ایجاد کند.

شهردار پیشین تهران بیان کرد: انتخابات بهترین فرصت برای بحث و انتقال مشکلات است بنابراین این شانس را داریم ۶ نامزد انتخاباتی را مقایسه کنیم.

حناچی یاد آورشد: با این مقایسه متوجه می شویم که کدام یک به حرف هایی که می زنند پایبند هستند و حرفهایشان واقعی است و یا متوجه می شویم که کدام یک اخلاق مدار هستند، چراکه مشکل ما جت اسکی نیست!

وی با بیان اینکه کشور دارای مواهب بسیاری است اما نیروی انسانی سرمایه عظیمی به شمار می رود افزود: امروز نیروهایی داریم که در بهترین دانشگاه هستند اما امید به آینده ندارند یا مهاجرت از کشور داشته اند، بنابراین باید انتخابی داشت که شب ها به دلیل پدیده مهاجرت خواب نداشته و تمام تلاش خود را برای حل این پدیده کند.

وی گفت: کوچکترین مساله اجتماعی را نباید امنیتی کرد و این خدمت به کشور نیست اینها پرهزینه برای کشور است.

رای بیشتر قدرت چانه زنی را بالا می برد

وی تاکید کرد: مدیری که رای بیشتری دارد قدرت چانه زنی او بیشتر خواهد بود.

حناچی، مسعود پزشکیان را شخصیتی ساده، باورپذیر خواند و گفت: کسی است که اگر صحبت های او را توجه کنید در قضیه «مهسا امینی» به عنوان آدم منصف اظهار نظر داشت.

وی اضافه کرد: در تریبون مجلس یک تنه پزشکیان بود و جبهه پایداری اکثریت بودند، بنابراین ایستادگی در خیلی مواضع داشت، پنج دوره نماینده مردم سخت پسند تبریز بوده است.

وی خطاب به حاضران دراین همایش گفت: شما تصمیم خود را گرفته اید، بروید سراغ کسانی که می گویند فرقی نمی کند.

وی اضافه کرد: اخلاق کریمه در برخورد با مردم، از سیر رسول اکرم (ص) است، آیا با باتوم می زد توسرشون، کسی مسلمان می شد؟

حناچی که دراین بخش از سخنان با همراهی حاضران مبنی براینکه نهم تیر را جشن می گیریم همراه بود یاد آور شد: امیدوارم پس از هشتم تیرماه و روز انتخابات با انتخاب پزشکیان این روز را مانند سوم خرداد و دوم خرداد به خاطر بسپاریم.

وی گفت: در مناظره قبلی دیدیم که گفته شد، «من آمدم تا تو رییس جمهور نشوی» که دراینجا با روایتی از حضرت علی (ع) باید گفت از حضرت پرسیدند خدا را چطور شناختی؟ فرمودند از در هم شکستن عزمها! به برکت عید غدیرخم امیدوار هستیم.

حناچی یاد آور شد: درسال ۸۴ اتفاقی دراین کشور افتاد که صدمه جدی دید، آن هم در زمینه اخلاق بود، با بگم بگم! بطوریکه آبروی افراد بدون سند به بازی گرفته می شد، چیزی که به هزاره سوم معروف شد.

نظر شما