شناسهٔ خبر: 67261363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان:

همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، پیام جوادی امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توزیع، برق را در خروجی پست‌های فوق توزیع برق منطقه‌ای تحویل می‌گیرد و در ۱۵ هزار کیلومتر شبکه برق به مشترکان می‌رساند.

وی افزود: توان مصرفی مشترکان برق توزیع برق با برق منطقه‌ای متفاوت است، به‌طوری که مشترکان با مصرف بالای هفت مگاوات مشترک برق منطقه‌ای هستند و پایین از این مقدار را مشترک توزیع برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان افزود: در سال‌جاری ۵٠٠ هزار مشترک برق داریم که از لحاظ تعداد ۷۹ درصد مشترک خانگی، ۱۳ درصد تجاری، ۴ درصد عمومی، ۲ درصد کشاورزی و ۰.۸ درصد صنعتی هستند.

وی افزود: از لحاظ مصرف برق ۵۵ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در کشاورزی، در مجموع ۷۳ درصد در این دو بخش مصرف می‌شود.

جوادی با ارائه آماری از چاه‌های برق فعال در استان گفت: ۶۸۴۳ چاه برق‌دار در استان داریم که بیش از ۹۵ درصد به کنتورهای هوشمند برق مجهز هستند.

وی تصریح کرد: همه روستاهای بالای ۱٠ خانوار در استان برق‌دار هستند و ۹٠۸ روستا در حال حاضر برق‌دار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف برق در سال‌جاری هم پابرجا است و در ادارات این برنامه نسبت به سال‌های قبل سنگین‌تر است، به‌طوری که در ساعت اداری ۴٠ درصد مصرف برق را کاهش دهند و در ساعات غیراداری هم ۷٠ درصد مصرف را پایین بیاورند.

وی افزود: تاکنون مجبور به برخورد قهری با ادارات نشده‌ایم و امیدواریم ادارات در مصرف برق همکاری کنند، البته مجهز به سیستم هوشمند کنترل مصرف هستیم و می‌توانیم در مواقع نیاز سیستم لیمیتر را فعال کنیم.

نظر شما