شناسهٔ خبر: 67265916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۹۹.۲ درصد شعب اخذ رای استان ایلام آنلاین است - اکونیوز

اقتصاد ایران: ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: ۹۹.۲ درصد شعب اخذ رای استان ایلام آنلاین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی ظهر روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در جلسه ستاد انتخابات استان ایلام با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدجمهور، اظهار کرد: در دولت سیزدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در یازدهم اسفند بر مبنای ایجاد فضای رقابتی، برگزاری انتخاباتی سالم، همراه با امنیت و با مشارکت حداکثری برگزار شد.

وی تصریح کرد: حماسه حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند با رعایت اصل بی‌طرفی هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی رقم خورد که زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و اعتماد مردم به کارگزاران، خود را به منصه ظهور رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر این‌که انتخابات ریاست‌جمهوری نیز همان روند انتخابات یازدهم اسفند تداوم خواهد داشت، یادآور شد: ساختار انتخابات در کشور به گونه‌ای طراحی شده که سلامت انتخابات در درون این فرآیند کاملاً محسوس است.

حسنی با تاکید بر پرهیز روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از تحت تاثیر قرار گرفتن حاشیه‌ها و لزوم مدیریت صحیح ستادها بر اساس قانون، بیان کرد: سخنرانی‌ها و اعلام‌نظرها در چهارچوب قانون باشد، روسای ستادها قطعاً چهارچوب‌ها و الزامات قانونی را پذیرفته‌اند و این الزامات مشخص است که باید در ستادها رعایت شود.

وی با تاکید بر این‌که روسای ستادهای انتخاباتی مراقب باشند که در سخنرانی‌ها و اجتماعات، در حق نظام جمهوری اسلامی جفا و اجحافی صورت نگیرد، گفت: تبلیغات انتخاباتی نیز مقطع زمانی مشخصی دارد که پایان خواهد یافت، باید مراقب بود که در موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌ها، عقلانیت و مدیریت صحیح فضا انجام شود.

حسنی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات و همه عوامل در تلاش هستند که امنیت، سلامت، رقابت همراه با مشارکت حداکثری را فراهم کنند تا همانند انتخابات یازدهم اسفندماه شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ۹۹.۲ درصد شعبات اخذ رای در سطح استان آنلاین هستند و در این زمینه استان ایلام رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست با توجه به قرار گرفتن در ایام تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از روسای ستادهای انتخاباتی در استان خواست که الزامات قانونی مربوط به تبلیغات را رعایت کنند.

«فرشید زرگوش» با تاکید بر این‌که انتظام بخشی به بحث تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سطح شهر و معابر که وزارت کشور حدود آن را مشخص کرده است، ابراز کرد: روسای ستادهای انتخاباتی نامزدها باید در این خصوص تعامل و همکاری لازم را با شهرداری‌ها داشته باشند.

وی با قدردانی از روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای ایجاد شور انتخاباتی در استان، گفت: روسای ستادهای انتخاباتی در استان، رعایت قانون و الزامات مربوط به تبلیغات انتخاباتی را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان این‌که فصل‌الخطاب در اجرای انتخابات قانون است، گفت: با توجه به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری، باید مبنای همه قانون باشد.

بیر ستاد انتخابات استان ایلام ادامه داد: ستادهای مرکزی نامزدها در استان، نمایندگان و روسای ستادهای رسمی را در شهرستان‌های استان را طی فرم شماره سه به فرمانداری‌های ۱۲ گانه استان معرفی کنند.

در این نشست، روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی ابراز کردند.

بررسی ارتباط مخابراتی، اینترنتی و آنلاین بودن شعبات اخذ رای برای انتخابات هشتم تیرماه، از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح ۶۳۳ شعبه اخذ رای در هشتم تیرماه در استان ایلام برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما