شناسهٔ خبر: 67267543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون استاندار ایلام:

۹۹.۲ درصد شعبات اخذ رای استان ایلام آنلاین است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ۹۹.۲ درصد شعبات اخذ رای در سطح استان آنلاین هستند و استان ایلام در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین ؛ محمدسبحان حسنی ظهر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جلسه ستاد انتخابات استان ایلام، اظهار کرد: ساختار انتخابات در کشور به نحوی طراحی شده که سلامت انتخابات فرآیندی کاملاً محسوس است.

وی افزود: سخنرانی و اعلام‌نظر رؤسای ستاد‌های انتخاباتی باید در چهارچوب قانون باشد، رؤسای ستاد‌ها چهارچوب‌ها و الزامات قانونی را پذیرفته‌اند و این الزامات باید در ستاد‌ها رعایت شود.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه رؤسای ستاد‌های انتخاباتی باید مراقب باشند که در سخنرانی‌ها و اجتماعات در حق نظام جمهوری اسلامی اجحافی صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: تبلیغات انتخاباتی نیز مقطع زمانی مشخصی دارد که پایان خواهد یافت، باید مراقب بود که در موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌ها، عقلانیت و مدیریت صحیح فضا انجام شود.

حسنی اضافه کرد: ستاد انتخابات و همه عوامل در تلاش هستند که امنیت، سلامت و رقابت همراه با مشارکت حداکثری را فراهم کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی تاکید کرد: ۹۹.۲ درصد شعبات اخذ رأی در سطح استان آنلاین هستند و در این زمینه استان ایلام رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

فرشید زرگوش، دبیر ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست از رؤسای ستاد‌های انتخاباتی در استان خواست که الزامات قانونی مربوط به تبلیغات را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتظام‌بخشی به بحث تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سطح شهر و معابر که وزارت کشور حدود آن را مشخص کرده است، عنوان کرد: رؤسای ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها باید در این خصوص تعامل و همکاری لازم را با شهرداری‌ها داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه فصل‌الخطاب در اجرای انتخابات قانون است، تصریح کرد: ستاد‌های مرکزی نامزد‌ها در استان باید نمایندگان و رؤسای ستاد‌های رسمی را در شهرستان‌ها طی فرم شماره سه به فرمانداری‌های استان معرفی کنند.

در این نشست، رؤسای ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی ابراز کردند. بررسی ارتباط مخابراتی، اینترنتی و آنلاین بودن شعبات اخذ رأی برای انتخابات هشتم تیرماه، از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما