شناسهٔ خبر: 67327367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان:

۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در زنجان صاحب شغل هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با بیان اینکه ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در استان دارای شغل هستند، گفت: میانگین دستمزد پرداختی به آنها ۳۱ میلیون ریال است و زنجان رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام حسین بنیادی روز یکشنبه در نشست خبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه ۱۱ روحانی در زندان های استان برای کارهای فرهنگی مشغول‌ فعالیت هستند، گفت: هم اکنون در ۲۵ نقطه زندان، نمازهای جماعت برگزار می شود و علاوه بر آن ۲۶۲ زندانی در موضوعات حفظ قرآن فعالیت می کنند.

این مسئول گفت: سال گذشته ۱۷۱ دوره‌ آموزشی برگزار شد و یک هزار و ۳۰۰ نفر گواهینامه اشتغال دریافت کردند و ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به آنها از محل تبصره ماده ۱۸ پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸۲ زندانی پابند الکترونیکی در استان داشتیم، گفت: هم اکنون این تعداد ۱۸۶ نفر است که تحت مراقبت قرار دارند.

بنیادی افزود: این نوع زندانیان پس از صدور حکم از سوی مراجع قضایی در اختیار زندان قرار می گیرند و به صورت ۲۴ ساعت رصد می شوند و می توانند از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

وی همچنین شمار زندانیان نیمه آزادی را ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: این اقدام برای اولین بار در استان با همکاری مراجع قضایی اجرا شد که یکی از مجازات های جایگزین حبس در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی است.

به گفته بنیادی، این دسته از زندانی ها می‌توانند از صبح تا غروب در بیرون از زندان باشند اما باید شب به زندان بازگردند.

وی با بیان اینکه تنها یک زندانی سیاسی در زندان‌های استان حضور دارد، اضافه کرد: یک نفر نیز از زندانیان اتباع بیگانه در زندان های استان ثبت شده است.

این مسئول به برگزاری جشن گلریزان در سال جاری اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین ۱۴۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد و غیر کلاهبرداری در استان جمع آوری شد.

وی یادآور شد: در مجموع ۹۱ نفر با کمک خیرین آزاد شدند که از این تعداد ۸۳ نفر مرد و هشت نفر زن بودند.

بنیادی با بیان اینکه ۹ نفر در استان از زندانیان مهریه هستند، اظهار داشت: برای حمایت از خانواده‌های زندانیان، سه انجمن در سطح شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده فعالیت می‌کند.

نظر شما