شناسهٔ خبر: 67264185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بیمارستان قائم رشت تعطیل شد

بیمارستان قائم رشت بامداد سه شنبه دچار حریق شد که هشت بیمار نیز بعد از انتقال به بیمارستان های دیگر و دودگرفتگی، جان خود را از دست دادند که بعد از بازسازی و آغاز به کار مجدد، نیاز به اخد مجوزهای لازم از علوم پزشکی و رعایت مقررات ایمنی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، ساعت ۱:۳۰ بامداد روز سه شنبه ۲۹ خرداد بود که بیمارستان قائم رشت دچار حریق شد که منشاء حریق این بیمارستان طبق گفته آتش نشانی رشت، اتاقک یو.پی.‌اس و سرور بود که آتش‌نشانان نیز دو دقیقه بعد از دریافت گزارش حریق در محل حضور داشتند و اقدام به خارج کردن بیماران و اطفا حریق کردند. 

متاسفانه هشت تن از بیماران این بیمارستان که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند به دلیل دودگرفتگی و بعد از انتقال به بیمارستان‌های دیگر،  جان خود را از دست دادند ولی بقیه بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند که در حال درمان هستند. 

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان، اکثریت آنان از بیمارانی بودند که وضعیت آنان وخیم و در بخش آی سی یو (طبقه همکف) بستری بودند و متاسفانه پس از انتقال از بخش آی سیو، جان خود را از دست دادند.  

وی با بیان اینکه حادثه آتش سوزی بیمارستان توسط دستگاه قضا در حال پیگیری است، افزود:  پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد. 

در روز گذشته سعید کریمی معاون وزیر بهداشت و سید محمود حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به عنوان نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری به این استان سفر کردند تا ضمن عیادت از بیماران و همراهان و دلجویی از خانواده بازماندگان، در خصوص چرایی ایجاد حریق و برخورد قانونی با مسببان آن پیگیری و اقدام قانونی کنند. 

حسینی‌پور نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری در بدو ورود به گیلان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه ابعاد مختلفی دارد و باید مورد پیگیری جدی مسؤولان قرار گرفته و مقصران احتمالی مشخص شوند، اظهار کرد:  اینکه در بیمارستان خصوصی با استانداردهای لازم چنین اتفاقی رخ دهد قابل پذیرش نیست و مسؤولان بیمارستان و نهادهای مرتبط در حوزه مراکز درمانی باید پاسخگو باشند.  

با این حال بعد از وقوع حریق و خارج کردن بیماران، بیمارستان خصوصی قائم رشت به صورت موقت تعطیل شد که نیاز به بازسازی دارد و علاوه بر آن باید مجوزهای لازم از علوم پزشکی و ایمنی را دریافت کند تا در ادامه و بعد از بازسازی بتواند مجدد به مدار فعالیت برگردد. 

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فعلا به این بیمارستان اجازه فعالیت نمی‌دهیم، اظهار کرد: پس از انجام تعمیرات مربوطه و کارهایی که لازم است، در اولین فرصت مجوز ادامه فعالیت به بیمارستان قائم (عج) رشت خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه‌های فنی برای بررسی خسارات اولیه حریق و غیره مأمور شده اند و نتیجه پس از پایان کار اعلام خواهد شد گفت: با توجه به اینکه این مرکز یکی از بیمارستان‌های بزرگ ما بود و حدود ۲۳۰ تخت از چرخه درمان خارج می‌شود، در نشست با مدیران بیمارستان هم تأکید شد تمام تلاش‌ها برای حل این مشکل در اولین فرصت انجام شود.

پروانه ساختمانی این بیمارستان در سال ۱۳۸۷ صادر شده که در ویرایش جدید آیین نامه ایمنی، کلیه بیمارستان‌ها مکلف به تعبیه سیستم اطفاء حریق شده‌اند که طبق گفته شهرام مومنی رئیس آتش نشانی رشت در سال جاری جلسات مربوط به ایمنی با رئیس بیمارستان قائم رشت برگزار و قرار شد که برخی از نواقص رفع شود که البته هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است.

نظر شما