شناسهٔ خبر: 67290545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم

۱۸۴۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در اصفهان صادر شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۸۴۷ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

شاهین آذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در بخش صنعت استان افزود: بیش از ۹۶۸ میلیون ریال برای بهره‌برداری از این طرح‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با راه‌اندازی از آنها برای ۸۳ هزار و ۵۸۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی همچنین از صدور سه هزار و ۱۳۳ فقره پروانه تاسیس با پیش‌بینی یک هزار و ۵۶۲ میلیون ریال سرمایه و اشتغال آفرینی برای ۸۰ هزار و ۸۰۱ نفر در این مدت خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۲۵ پروانه طرح توسعه با ۲۰۴ میلیون ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۹۴۷ نفر نیز در استان صادر شده است.

آذری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته تاکنون توجه ویژه‌ای به مقوله تولید داشته‌اند و امسال را نیز بعنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند.

وی تأکید کرد: توجه به تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت می‌شود و مزایای بسیار دیگری را نیز بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتُبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

نظر شما