شناسهٔ خبر: 67261658 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد:

مردم تجربه کردند ولی به عقب برنمی‌گردند

زهرا سیفی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم تجربه کردند ولی به عقب برنمی گردند مردم به دنبال خلق فضای جدید هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب ، شهدای علمی به ویژه شهید مصطفی چمران گفت: شهید طهرانی هم‌مثابه یک دانشمند بود در عرصه جهاد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها ادامه داد: اگر نقش دانشگاه را دریابیم نقش بسیج اساتید مشخص می شود. دانشگاه مصدر رشد تولید علم و عالم است و علم یکی از وجوه اجتماعی و جامعه است که دانشگاه موتور محرکه آن است.

وی ادامه داد: جامعه علاوه بر دانایی، توانا هم باید باشد دانشگاه ها در توانمند سازی هم نقش موثری دارند. دانایی صرف بکار نمی آید باید رسوخ کرده ودر کنار ان توانایی باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به نقش جهت دهی دانشگاه اشاره کرد و افزود: از نظام علمی و دانایی جامعه خلاق حل مساله بیرون می آید که باعث می شود این جامعه نواور بوده و در دستیابی به فناوری نوین پیرو نباشد بلکه خود خلق کننده باشد.

وی ادامه داد: این عزت در مسیر ۴۴ ساله خلق شده است، مسیر رشد و ارتقا مسیر بازگشت ندارد. مردم ما در این ۴۴ سال مردم سالاری دینی را انتخاب کرده اند و انتهای این مسیر عزت ملی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این روزها مردم در انتخاب بعدی هستند انتخابی که برای دانایی، توانایی و رفاه تدبیری داشته باشد. دقت کنید راه پیشرفت بازگشت پذیر نیست. نبایست مردم را به خاطر انتخاب گذشته سرزنش کرد. مردم تجربه کردند ولی به عقب برنمی گردند مردم به دنبال خلق فضای جدید هستند.

وی ادامه داد: برخی در این دوران شعار برگشت به گذشته می‌دهند خطری است که موجب انحراف در تصمیم می شود. مردم پیمودن راه به جلو را می دانند.

طهرانچی افزود: جامعه علمی ما مفتخر است در جهاد علمی برای کشور افتخار آفریده است قبل از برجام مذاکرات از جنس حقوق بشر بود وقتی شهید شهریاری احمدی روشن تهرانی مقدم‌ و شهدایی که اقتدار علمی به کشور دادند ورود کردند مذاکرات وارد عرصه برابر شد.

وی ادامه داد: برجام‌ گذشت، اشتباه است بخواهیم‌ در هنگامه ای که می‌خواهیم فردایی را رقم بزنیم به توجیه گذشته بپردازیم. مردم مطالبات کارآمدی نظام در دوران تحریم را دارند. مردم از کسی معجزه شکست تحریم‌ نمی خو اهند می خواهند راهی که شهید رئیسی شروع کرد ادامه داشته و ما اساتید بتوانیم رسالت خود را به نیکی انجام بدهیم.

نظر شما