شناسهٔ خبر: 67262648 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طهرانچی: عمر خدمت شهید رئیسی کوتاه؛ اما آثارش جاودانی است

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عمر حضور شهید آیت‌الله رئیسی در خدمت ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم کوتاه بود؛ اما آثار این خدمت بزرگ و جادوانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش ایرنا محمدمهدی طهرانچی امروز (چهارشنبه) در آستانه سالروز شهادت شهید چمران (۳۱ خرداد) و در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید در سالن همایش دانشگاه انقلاب اسلامی درباره نقش دانشگاه گفت: دانشگاه مصدر رشد تولید علم است و علم یکی از وجوه رشد اجتماعی و جامعه که دانشگاه موتور محرک آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بسیج را محرک دانشگاه دانست و گفت: راه پیشرفت بازگشت پذیر نیست. مردم انتخاب هایی داشتند و نباید مردم را به خاطر انتخاب ها سرزنش کرد. آنها در این دوره به دنبال خلق توانایی هستند.

طهرانچی گفت: اگر نقش دانشگاه را به درستی فهم‌ کنیم و دریابیم، نقش بسیج اساتید مشخص می شود. معتقدم‌ جامعه علاوه بر دانایی، توانا هم باید باشد. دانشگاه ها در توانمند سازی هم نقش موثری دارند. دانایی صرف به کار نمی آید؛ بلکه دانش باید رسوخ کرده و در کنار آن توانایی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش دانشگاه ها در جهت دهی به افکار مردم اظهار داشت: از نظام علمی و دانایی جامعه خلاق حل مساله بیرون می آید که این به جامعه نوآور منجر می‌شود تا خود خلق کننده باشد. این عزت در مسیر ۴۴ ساله خلق شده است و مسیر رشد و ارتقا، راه بازگشت ندارد. مردم ما در این ۴۴ سال مردم سالاری دینی را انتخاب کرده اند و انتهای این مسیر عزت ملی است.

مردم دنبال خلق فضاهای جدید هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز ۸ تیر اشاره کرد ‌و افزود: این روزها مردم در انتخاب مسئول بعد اجرایی کشور هستند. انتخابی که برای دانایی، توانایی و رفاه تدبیری داشته باشد. راه پیشرفت بازگشت پذیر نیست و نباید مردم را به خاطر انتخاب گذشته سرزنش کرد؛ آنها تجربه کردند ولی به عقب باز نخواهند گشت. زیرا به دنبال خلق فضاهای جدید هستند.


طهرانچی اظهار داشت: برخی در این دوران شعار برگشت به گذشته می‌دهند که این خطرناک است؛ زیرا موجب انحراف در تصمیم می شود. مردم پیمودن راه به جلو را می دانند. جامعه علمی ما مفتخر است که در جهاد علمی برای کشور افتخار آفرینی کرده است.

وی تاکید کرد: قبل از برجام، مذاکرات از جنس حقوق بشر بود. برجام‌ گذشت و اشتباه است بخواهیم‌ در هنگامه ای که می‌خواهیم فردایی را رقم بزنیم به توجیه گذشته بپردازیم. مردم مطالبات کارآمدی نظام در دوران تحریم را دارند. آنها از کسی معجزه شکست تحریم‌ نمی خو اهند. مردم‌ می خواهند راهی که شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شروع کرد، ادامه داشته و ما اساتید باید بتوانیم رسالت خود را به نیکی انجام بدهیم.

طهرانچی گفت: اگر نقش دانشگاه را به درستی فهم‌ کنیم و دریابیم، نقش بسیج اساتید مشخص می شود. معتقدم‌جامعه علاوه بر دانایی، توانا هم باید باشد دانشگاه ها در توانمند سازی هم نقش موثری دارند. دانایی صرف بکار نمی آید باید رسوخ کرده ودر کنار آن توانایی باشد.

نظر شما