شناسهٔ خبر: 67278670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سلاجقه: دولت سیزدهم به طرح‌های توسعه‌ای صنایع استان مرکزی مجوز نداده‌ است  

ایسنا نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت سیزدهم به طرح‌های توسعه‌ای صنایع استان مرکزی اجازه‌ نداده‌ است.

صاحب‌خبر -

علی سلاجقه، امروز ۳۱ خردادماه، در جریان سفر به استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ادامه خدمات صادقانه شهید جمهور، اعضای هیات دولت موظف هستند که تا روز آخر، راه خدمت به مردم را محکم و استوار با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و اجرایی کشور ادامه دهند.

وی افزود: اعضای دولت مصمم هستند که با انرژی بیشتر در راستای تحقق اهداف شهید جمهور، امورات خود را انجام دهند.

سلاجقه با بیان اینکه استان مرکزی از ابتدای دولت سیزدهم از همه جهت به خصوص محیط زیست مورد توجه دولتمردان بوده است، گفت: مردم استان فراموش نکرده‌اند که رئیس جمهور در دور اول سفر به استان مرکزی از لحظه ورود تا خروج از استان، مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح کردند، محیط زیست بود و به ما تکلیف کردند به این مسائل ورود و آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به وجود تعداد بسیاری از صنایع مادر در اراک اظهار کرد: این صنایع قدیمی هستند و خیلی از آنها فرسوده شده‌اند و بایستی با دانش روز، اورهال و بروزرسانی شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: دولت سیزدهم به طرح‌های توسعه‌ای صنایع استان مرکزی مجوز نداده‌ است. استاندار مرکزی و مردم نیز پای کار آمدند و به ما در این خصوص کمک کردند.

وی اضافه کرد: دولتمردان و بویژه وزارت نفت به دنبال تمهیداتی هستند که مشکلات زیست محیطی شهر اراک با توجه به قولی که شهید جمهور دادند، کاهش پیدا کند.

سلاجقه با اشاره به برنامه‌های روز جاری در استان مرکزی گفت: تصفیه خانه های خوبی در راستای حفظ منابع آب استان به بهره برداری رسیده که امروز از آنها بازدید داریم. افتتاح ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا نیز از دیگر برنامه‌های امروز است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به بازدید و پایش میدانی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه شازند در روز جاری گفت: بعضی طرح های توسعه ای با جلسات کارشناسی به نتیجه نمی‌رسد و همین بازدیدهای میدانی می‌تواند به حل مسائل کمک کند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از پروژه‌های داخل اداره‌کل محیط زیست استان مرکزی شامل تجهیز، نوسازی و خرید ۱۱ دستگاه خودرو عملیاتی و ۷۰۰ متر مربع زمین چمن کاری شده از گونه چمن کم‌آب‌بر بازدید و پنل خورشیدی اداره کل به ظرفیت ۳۰ کیلو وات و اتصال به شبکه برق و همچنین شبکه پایش تصویری کویر میقان و منطقه حفاظت شده ۷۰ قله را افتتاح کرد.

نظر شما