شناسهٔ خبر: 67260894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل

یوسفی: آقای ظریف نمی‌توانید ظرف ۳ سال تاریخ را تحریف کنید

علی قورچیان

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که ۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی روی کشتی و روی آب باقی مانده بود و وزیر نفت دولت دوازدهم هشدار داده بود که میزان صادرات نفت بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در سطح کشور بیان کرد: روز گذشته وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم مدعی شدند که افزایش فروش نفت به خاطر این است که آقای بایدن پیچ تحریم‌ها را شل کرده است اما بنده باید به ایشان بگویم که در زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد ما بالغ بر ۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی روی کشتی و روی آب داشتیم. وزیر نفت دولت دوازدهم در نامه‌ای به شهید رئیسی و آقای روحانی اعلام کرده بود که میزان فروش نفت کاهش یافته و بیشترین از این نیز کاهش خواهد یافت. ظرف سه سال نمی‌توانید تاریخ را تحریف کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه نگهداری این میعانات نفتی بالغ بر ۴۵ میلیون دلار بود، اظهار کرد: میزان تولید نفت ما به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود اما امروز با تلاش دولت سیزدهم روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌شود. درست است که باید به معیشت پرسنل صنعت نفت توجه بیشتری شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۳ میلیون متر مکعب گاز مشعل جمع‌آوری شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۱۷ میلیون متر مکعب خواهد رسید. از ابتدای دولت تا الان یکی از موضوعات مهم مصرف بنزین و گاز بوده است. ۲ هزار و ۷۰۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی کشور افزایش یافته است و در دولت رئیس‌جمهور شهید ۲۶۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشگاهی کشور اضافه شد. در حوزه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته شد و ۱۵۵ طرح نیمه‌تمام به سرانجام رسید.

انتهای پیام

نظر شما