شناسهٔ خبر: 67263178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

آقای ظریف! نمی‌توانید ظرف ۳ سال تاریخ را تحریف کنید

مهر

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه دولت روحانی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور، گفت: روز گذشته وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم مدعی شد که افزایش فروش نفت به این علت است که بایدن پیچ تحریم‌ها را شل کرده است.

وی گفت: آقای ظریف! ظرف سه سال نمی‌توانید تاریخ را تحریف کنید. لازم است به محمدجواد ظریف بگویم که زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، ما بالغ بر ۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی روی کشتی و آب داشتیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نفت دولت دوازدهم در نامه‌ای به شهید رئیسی و حسن روحانی، رئیس‌جمهور وقت اعلام کرده بود که میزان فروش نفت کاهش یافته و بیشترین از این نیز کاهش خواهد یافت.

یوسفی متذکر شد: هزینه نگهداری میعانات نفتی بالغ بر ۴۵ میلیون دلار بود. همچنین میزان تولید نفت ما به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، اما امروز با تلاش دولت سیزدهم روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۳ میلیون متر مکعب گاز مشعل جمع‌آوری شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۱۷ میلیون متر مکعب خواهد رسید. در حوزه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گام‌های خوبی برداشته شد و ۱۵۵ طرح نیمه‌تمام به سرانجام رسید.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت تاکنون یکی از موضوعات مهم مصرف بنزین و گاز بوده است و به همین دلیل دو هزار و ۷۰۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی کشور افزایش یافته است. در دولت رئیس‌جمهور شهید ۲۶۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشگاهی کشور اضافه شد.

نظر شما