شناسهٔ خبر: 67294865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

حمایت‌های دولت سیزدهم از کتابخانه‌های عمومی بی‌سابقه است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: اقدامات اجرایی، قانونی، عملیاتی و زیربنایی دولت سیزدهم در حمایت از کتابخانه‌های عمومی در تاریخ فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بی‌سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا دومین روز همایش مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیران ستادی و استانی این نهاد فرهنگی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با مطالعه عرض می‌کنم که در طول تاریخ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این حجم از توجه در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته و بی‌نظیر است و حتماً به عنوان یک دوره طلایی در حوزه فرهنگ و هنر کشور ماندگار خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: جا دارد یاد کنیم از رئیس‌جمهور عزیز، شهید و محبوبمان، جناب آیت الله رئیسی، که عنایت وی به کتابخانه‌های عمومی مستمر، پایدار، دلگرم‌کننده و مسرت‌بخش بود و من در این ایام بارها از جانب کتابداران و همکاران خودم شاهد بودم که از عنایت و محبت و دغدغه این شهید نسبت به کتابخانه‌های عمومی یاد می‌کردند. حمایت مجموعه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک همراهی پایدار و مستمر بود که این داغ را برای ما دوچندان می‌کند. ما رئیسی را به عنوان یک شخصیت عزیز از دست دادیم و این تفضل و توجه و عنایت سنگینی‌اش را برای ما بیش از پیش می‌کند. ان‌شاءالله با یاری خداوند، همان طور که تا الان نسبت به انقلاب اسلامی تفضل و عنایت داشته، مسیر انقلاب اسلامی به هدایت رهبر انقلاب جدی‌تر و محکم‌تر جلو خواهد رفت ولی صدمه‌ای که حاصل شده و اتفاقی که افتاده و تلخی‌ای که در کام ما شکل گرفته، در جای خود محفوظ است و ما این داغ رو در گوشه‌ای از قلبمان نگه خواهیم داشت.

وی افزود: اقدامات اجرایی، عملیاتی، قانونی، زیربنایی بسیاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی به همت دولت سیزدهم انجام شده است و این حجم از مصوبات و توجهات دولت، چه در سفرهای استانی چه در صحن هیئت دولت، سابقه نداشته و در آخرین مصوبات هم سرپرست ریاست جمهوری بر تکمیل کتابخانه‌های عمومی در شرف بهره‌برداری تأکید کرد.

رمضانی گفت: به هر حال و به هر تقدیر دولت سیزدهم با این پایان‌بندی باشکوه به پایان رسید و وظیفه ماست که این خدمات بی‌نظیر در کتابخانه‌های عمومی را ثبت و ضبط کنیم.

نظر شما