شناسهٔ خبر: 67277146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خطابه 10 دقیقه ای ظریف در صداوسیما واقعیت را در عریان ترین شکل روی میز گذاشت؛ امروز موافقان و مخالفان برجام رو در روی هم ایستاده اند

علی باقری گفت: به گمانم خطابه 10دقيقه‌اي ظريف در صدا و سيما، واقعيت را در عريان‌ترين شكل روي ميز گذاشت.

صاحب‌خبر -
خطابه 10 دقیقه ای ظریف در صداوسیما واقعیت را در عریان ترین شکل روی میز گذاشت؛ امروز موافقان و مخالفان برجام رو در روی هم ایستاده اند
کد خبر: 664086
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ ۰۸:۳۰:۵۶

علی باقری در مصاحبه با روزنامه اعتماد از دو قطبی ایجاد شده پس از صحبت‌های اخیر پزشکیان و ظریف سخن گفته است.

به گزارش اعتماد، بخش های مهم این گفت وگو را در ادامه می خوانید: 

 

  •  به گمانم خطابه 10دقیقه‌ای ظریف در صدا و سیما، واقعیت را در عریان‌ترین شکل روی میز گذاشت. پس از این اظهارات ظریف، حجم بالایی از نقدها، توهین‌ها، تخریب‌ها و فحاشی از سوی رقبا متوجه دکتر پزشکیان شد. حتی رسانه ملی که قاعدتا در انتخابات باید بی‌طرف باشد، وارد میدان جانبداری از یکی از طرف‌های انتخابات شده است.
  • به صورت اصولی اگر صدا و سیما قصد داشته باشد خارج از تبلیغات نامزدها، موضوعی را طرح کند باید از طرفین ماجرا، کارشناسانی را دعوت کند و بعد به تحلیل موضوع بپردازد. اما شاهدیم که مجری‌ها و برنامه‌های صدا و سیما رسما به عنوان یکی از طرف‌های ذی‌نفع در انتخابات وارد عمل شده‌اند.
  • طی 24ساعت گذشته در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، کمپینی علیه اظهارات ظریف در حوزه سیاست خارجی راه افتاده است. این حجم انبوه از مخالفت و تغییر که از سوی جریان راست در خصوص صحبت آقای ظریف شکل گرفت، موید این حقیقت است که موضوع سیاست خارجی نقشی کلیدی در شرایط جاری کشور و حل مشکلات دارد.
  • چنانچه طرفین این ماجرا، وارد بحث گفتمانی و بحث‌های جدی و فکری شوند، استدلال اقامه کرده، حقیقت دیدگاه‌هایشان را عرضه کنند و لاپوشانی نداشته باشند، مردم بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند. مردم دیدند برخی نامزدهای اصولگرا حتی حاضر نیستند شفاف بگویند درباره موضوعاتی چون طرح صیانت، گشت ارشاد، حجاب‌بان‌ها، مذاکره و... چگونه می‌اندیشند. شفاف‌سازی گفتمان هرکدام از طرف‌ها به کشور و مردم کمک می‌کند.
  • اینکه رسانه ملی در شمایل مروج و مبلغ گفتمان رقبای آقای پزشکیان عمل کند و به صورت غیر مستقیم از موضع بی‌طرفی خارج شود، موجب آشفتگی و تنش در کشور می‌شود.
  • پس از صحبت‌های ظریف، مشخص شد که دو قطبی اصلی ذیل عنوان موافقان برجام و مخالفان برجام شکل گرفته است. هم به جهت عکس‌العمل فراوانی که نطق ظریف و پزشکیان در جامعه ایجاد کرد و بر اساس برخی نظرسنجی‌ها ترتیب نامزدها در رنکینگ محبوبیت را تغییر داد و هم از منظر توجهی که نامزدها به موضوع نشان داده و یک دوقطبی را ایجاد کردند.
  •  امروز موافقان و مخالفان برجام، موافقان و مخالفان اقتصاد بازار آزاد، موافقان و مخالفان تعامل با جهان، استفاده از رویکردهای تخصصی، شایسته‌سالاری، مدارا و... رو در روی هم ایستاده‌اند.


 

برچسب‌ها:

نظر شما