شناسهٔ خبر: 67318978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

جزئیات مهم از تامین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی جزئیات مهم از تامین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نیمی از انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی از محل تولید داخل و نیمی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود. سیدحیدر محمدی با اشاره به اینکه کمبود برخی از انواع انسولین‌های قلمی به دلیل کاهش تولید شرکت خارجی است، اظهار کرد: شرکت نوومیکس تولید خود را کاهش

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نیمی از انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی از محل تولید داخل و نیمی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود.

سیدحیدر محمدی با اشاره به اینکه کمبود برخی از انواع انسولین‌های قلمی به دلیل کاهش تولید شرکت خارجی است، اظهار کرد: شرکت نوومیکس تولید خود را کاهش داده است و به تبع آن تنها یک چهارم سهمیه درخواستی ایران را تحویل داده است، اما با کمک تولید کننده داخلی که این دارو را تحت لیسانس تولید می‌کند، بخشی از کمبود را جبران کردیم.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی امکان اینکه تمام بازار را بتوانیم از منابع خارجی تامین کنیم، میسر نیست، اما نظر به اینکه برخی از بیماران برای مصرف نمونه خارجی پافشاری دارند، باید از قبل سهمیه آنها مشخص شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت، مشابه تمامی انسولین‌های قلمی وارداتی در داخل تولید می‌شود و مشکلی برای تامین داروی این بیماران وجود ندارد. اما برخی بیماران برایشان سخت است که به سمت تغییر دارو بروند و در این زمینه مقاومت وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: طبق آمارها، سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخلی و فقط یک درصد وارداتی بود.

 

منبع: sharghdaily-934922

نظر شما