شناسهٔ خبر: 67277048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

گفتمان اجماع، پس از انتخابات هم ادامه می ‌یابد

محسن رضایی گفت: ما اکنون گفتمان اجماع را دنبال می‌کنیم و پس از انتخابات هم آن را پیگیری خواهیم کرد تا به یک دولت قوی زیر سایه نظام برسیم و به درختی تناور بدل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن رضایی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و نخبگان با بیان اینکه اجماع یک گفتمان است، اظهار کرد: بذر این گفتمان در دوران شهید رئیسی کاشته شد و جوانه زد، اما با پایان غیرمنتظره دولت او، در انتظار ادامه و تبدیل شدن به درخت تناوری است. ما اکنون این گفتمان را دنبال می‌کنیم و پس از انتخابات هم آن را پیگیری خواهیم کرد تا به یک دولت قوی زیر سایه نظام و به درختی تناور بدل شود.

وی یادآور شد: در انتخابات ۱۴۰۰ جوانه اجماع رویید که پس از تشکیل دولت شهید رئیسی نیز ادامه داشت اما متاسفانه فرصت به ثمر رسیدن کامل آن را نیافتیم. بنابراین باید تلاش کنیم اجماع را به یک رویکرد بنیادی و منظومه فکری تبدیل کنیم و از خودمان بپرسیم برای چه اجماع می‌کنیم. آیا برای رضای خدا و اسلام و ایران و انقلاب و پیشرفت و مردم اجماع می‌کنیم یا صرفا به نفع افراد و یا جناح دم از اجماع می‌زنیم؟

رضایی با بیان اینکه اجماع باید رویکرد قطعی جبهه انقلاب باشد، تاکید کرد: ما نیاز به گسترش تفکر و رویکرد اجماع در جبهه انقلاب داریم و باید فردگرایی، شخص‌محوری و گروه‌گرایی را کنار گذاشته و اجماع برای مردم را به دست نیروهای انقلاب به مرحله اجرا درآوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر نهادهای خانواده، کار، بازار، آموزش و تربیت و نهاد مسجد کار خود را به درستی انجام دهند و به هماهنگی و یکپارچگی برسند، عمده مشکلات کشور حل خواهد شد. در این راستا هم در دولت باید رویکرد و بینش جدیدی ایجاد شود و هم در بدنه جامعه باید تحول صورت گیرد؛ به همین دلیل موضوع اجماع مطرح شده که فقط مختص این انتخابات نیست و ادامه خواهد داشت و از دولت و مجلس نیز مطالبه خواهد شد.

وی یادآور شد: دشمنان با پی‌بردن به خلاء اجتماعی موجود در جامعه ایران این خلاء را مصادره و در ساحت سیاسی به نظام تحمیل کردند، حال آنکه ما در سیاست، امنیت، دفاع و مردم‌سالاری به ثبات کامل رسیده‌ایم و از این جهات مشکلی نداریم. اما به دنبال تغییر اجتماعی در حوزه‌های بازار، کار، خانواده و پررنگ‌کردن نقش اخلاقی در زندگی مردم هستیم. این نهضت پایه‌های نظام را استحکام می‌بخشد و البته فقط معطوف به دولت نیست، در بدنه اجتماع و سطح مردم هم باید شاهد تحول باشیم.

رضایی افزود: امام راحل با تئوری مردمی‌کردن، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و این فرمول و رمز پیروزی است. در دفاع مقدس نیز با همین فرمول به پیروزی دست یافتیم اما متاسفانه این فرمول در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وارد نشد و اکنون به دنبال یک گفتمان فراتر از صرف انتخابات هستیم که دولت هم باید متعهد به این گفتمان باشد، نه صرفاً افراد و گروه‌ها. این رویکرد تا پس از انتخابات نیز باید ادامه داشته باشد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اجماع نیروهای انقلاب در انتخابات، گفت: غلبه گفتمانی اجماع کم از موفقیت و پیروزی ناشی از عملیات وعده صادق ندارد.

نظر شما