شناسهٔ خبر: 67260816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آمریکا نگران تقویت روابط روسیه و کره شمالی

پنتاگون و کاخ سفید در پی سفر ولادیمیر پوتین به کره شمالی به ابراز نگرانی درباره تعمیق همکاری مسکو و پیونگ یانگ پرداختند.

صاحب‌خبر -

 «کارین ژان پی‌یر» ، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در پی ورود «ولادیمیر پوتین » ، رئیس جمهور روسیه به کره شمالی و استقبال «کیم جونگ اون» ، رهبر این کشور از وی مدعی شد روند تعمیق همکاری بین مسکو و پیونگ یانگ باعث «نگرانی شدید» است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ژان پیِ‌یر در یک نشست مطبوعاتی در روز سه‌شنبه ادعا کرد: «می‌دانید روند تعمیق همکاری بین روسیه و کره شمالی باید برای هر کسی که به حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره علاقمند است باعث نگرانی زیاد باشد. آمریکا معتقد است هیچ کشوری نباید به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه زمینه برای حمایت از جنگ تجاوزگرانه‌ای که هم‌اکنون در اوکراین می‌بینیم را بدهد.»

سخنگوی پنتاگون نیز در اظهارنظری مشابه با کاخ سفید مدعی نگران‌کننده بودن تقویت همکاری میان روسیه و کره شمالی شد.پت رایدر، سخنگوی پنتاگون مدعی شد کره شمالی به روسیه تسلیحات و مهمات به منظور کمک به این کشور در جنگ اوکراین می‌فرستد.

نگران تقویت روابط روسیه و کره شمالی

رئیس جمهور روسیه اواخر روز سه‌شنبه در سفر رسمی دو روزه‌ای به خاک کره شمالی وارد شد و در بدو ورود مورد استقبال رهبر این کشور قرار گرفت.پوتین در جریان این سفر دیدارهای مختلفی را عمدتا در طی روز چهارشنبه برگزار می‌کند.

 

نظر شما