شناسهٔ خبر: 67276503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی هراس صهیونیست‌ها از جبهه جدید در شمال سرزمین‌های اشغالی

بیش از ۹ ماه از آغاز حملات و عملیات‌های حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و ارتش اشغالگر و متجاوز این رژیم بدون اینکه بتواند اقدام خاصی انجام بدهد، هدف حملات ترکیبی و بعضا گسترده و پردامنه این گروه مقاومت اسلامی لبنانی قرار گرفته و از باز شدن جبهه‌ جدیدی به شدت هراس دارد.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان از فردای عملیات موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده «طوفان‌الاقصی» و آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی و تحمیل آن بر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه عملیات‌ها و حملات خود را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات خود علیه ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع را با هدف درگیر کردن نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان و در نتیجه کاهش فشار جنگ غزه بر مردم این باریکه انجام می‌دهد.

حملات ترکیبی حزب‌الله لبنان بلای جای رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان در طول ۹ ماه اخیر عملیات‌ها و حملات مداوم و پیوسته‌ای را علیه مراکز و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده است. اما آن چیزی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر مورد توجه واقع شده افزایش چشمگیر و قابل توجه تعداد عملیات‌ها و حملات این گروه مقاومت اسلامی لبنان علیه مراکز و مواضع نظامیان صهیونیست بوده است.

از طرف دیگر شاهد هستیم که عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان در روز‌های اخیر وارد سطح جدیدی شده است و نمونه آن نفوذ پهپاد «هدهد» به شمال سرزمین فلسطین اشغالی و انجام موفقیت‌آمیز عملیات شناسایی و عکس‌برداری از مواضع حساس رژیم صهیونیستی در بندر «حیفا» است. موضوعی که در کنار غافلگیری، موجب خشم عصبانیت فراوان سران و مقامات رژیم «اسرائیل» شده است.

البته خشم و عصبانیت سران و مقامات رژیم صهیونیستی بیشتر از آنجایی ناشی می‌شود که سیستم امنیتی این رژیم در روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌های اخیر در رهگیری، شناسایی و هدف قرار دادن پهپاد‌های شناسایی و تهاجمی حزب‌الله لبنان با شکست و ناکامی بزرگ و قابل توجهی روبرو بوده است.

بر همین اساس هم باید بگوییم که این عدم موفقیت‌ها تا آنجایی بوده که رسانه‌های رژیم صهیونیستی ازجمله روزنامه «یدیعوت آحارونت» اذعان کرده که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست پهپاد‌های حزب‌الله را به‌صورت کامل رهگیری کند.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر این است که با وجود تلاش‌های سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور بهبود اوضاع جبهه شمالی، اما با توجه به نقایص و اشکالات فراوانی که این سیستم دارد نخواهند توانست تمامی پهپاد‌هایی که توسط حزب‌الله لبنان بر فراز مناطق فلسطین اشغالی به پرواز درمی‌آیند در رهگیری و شناسایی پرنده‌های گروه مقاومت اسلامی لبنانی موفقیتی را به دست بیاورند.

از طرف دیگر، قدرت‌نمایی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی و تشدید حملات نیرو‌های مقاومت اسلامی علیه مواضع رژیم صهیونیستی باعث ترس و وحشت محافل رسانه‌ای این رژیم شده است. بر همین اساس هم مشاهده می‌کنیم که رسانه‌های این رژیم در گزارش‌های خود به این مهم اشاره کردند که حزب‌الله لبنان تبدیل به تهدید اصلی علیه تل‌آویو شده است.

بر همین اساس هم شاهد بودیم که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرده بود که حزب‌الله لبنان از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته تاکنون، بیش از پنج هزار راکت و موشک به طرف سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرده است.

البته این پایان ماجرا نیست و عملیات حزب‌الله لبنان در انجام حمله پهپادی به مقر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی نیز که تلفات و خساراتی را به ارتش این رژیم وارد کرده ضمن بازتاب فراوان و گسترده‌ای که در محافل سیاسی و نظامی «اسرائیل» داشته در رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی بازتاب قابل توجهی داشته است.

اما در آن سوی میدان، سران و مقامات رژیم صهیونیستی که از عملیات‌ها و حملات روز‌های اخیر حزب‌الله لبنان خشمگین و عصبانی هستند در اظهارنظر‌هایی از سر بی‌‎برنامه‌گی و عجله این گروه مقاومت اسلامی لبنان را به جنگ و حملاتی همه جانبه تهدید کردند. این در حالی است که کمتر کسی در پوچ و توخالی بودن این تهدیدات کوچک‌ترین شک و تردیدی ندارد.

نکته مهم دیگر اینکه، حزب‌الله لبنان به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه همواره در بالاترین میزان آمادگی رزمی و جنگی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی قرار دارد و با عملیات شناسایی که در روز‌های اخیر در شمال سرزمین فلسطین اشغالی انجام دادند آماده هدف قرار دادن نقاط و مراکز حساس رژیم صهیونیستی است.

در پایان باید گفت دفتر رسانه‌ای حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد تصاویر دریافتی از پهپاد شناسایی «هدهد» را منتشر کرد که نشان می‌دهد تأسیسات موشکی، اماکن تسلیحاتی، سکو‌های گنبد آهنین، بنادر و ناوچه‌های ارتش رژیم صهیونیستی از نقطه صفر مرزی در شمال اراضی اشغالی تا منطقه حیفا توسط مقاومت لبنان رصد و شناسایی شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما