شناسهٔ خبر: 67316496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناریشکین: آمریکا بدنبال استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل آگاهی عمومی است

تهران-ایرنا- «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اظهار داشت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در آستانه استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای سواستفاده و کنترل آگاهی عمومی در کشورهای نامطلوب از نظر واشنگتن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» گفت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هم‌اکنون در آستانه استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) به عنوان ابزاری برای سو استفاده و کنترل آگاهی عمومی در کشورهای نامطلوب برای ایالات متحده هستند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه افزود که این موضوع می‌تواند به مشکلی بسیار جدی برای تمام بشریت تبدیل شود.

ناریشکین ادامه داد: «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا/CIA) در سال‌های اخیر حدود ۱۵۰ پروژه در زمینه هوش مصنوعی سفارش داده است و حجم سرمایه‌گذاری آن بسیار زیاد است.»

به گفته این مقام روس، در عین حال فعالیت‌های سرویس اطلاعات خارجی روسیه تنها در جهت حفظ منافع مسکو است.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این باره تصریح کرد: «ما وظایفی که اغلب توسط همکاران ما در سیا انجام می‌شود را تعیین نمی‌کنیم. وظایف ما شامل فعالیت‌های خرابکارانه علیه دیگر کشورها نمی‌شود.»

به گزارش ایرنا، یکی از نگرانی‌های جدی درباره فن‌آوری هوش مصنوعی، سواستفاده شرکت‌های چند ملیتی و کشورهای توسعه یافته برای کنترل آگاهی‌های عمومی، فریب افکار عمومی و همین طور رعایت نکردن حریم خصوصی و جعل اسناد است.

نظر شما