شناسهٔ خبر: 67259429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشت گندم و جو در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی یزد از آغاز برداشت گندم و جو در سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به کشت گندم اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

"یدالله جواد پور" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۳۳ هزار تن محصول گندم و ۱۰ هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

وی بیشترین سطح کشت گندم و جو در استان را در شهرستان های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد بیان و اظهار کرد: در سال جاری افزون بر پنج هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار و ۷۳۰ تن بذور اصلاح شده متحمل به شوری و خشکی یارانه دار گندم و همچنین مقدار ۸۵ تن انواع بذور اصلاح شده جو متحمل به شوری و خشکی در سطح استان بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد اظهار کرد: کار برداشت تحت نظارت ۲۹ نفر کارشناس ناظر به وسیله ۴۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۹۹ دستگاه دروگر فعال در استان صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: گندم مازاد کشاورزان توسط هشت مرکز خرید تحت نظارت سازمان تعاون روستایی با نظارت اداره کل غله استان به ازای هرکیلو ۱۷۵ هزار ریال خریداری می شود.

سطح کل اراضی زیر کشت استان یزد ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد هم گلخانه ها تشکیل می دهد.

سهم بخش کشاورزی استان از تولید ناخالص داخلی استان ۹.۸ درصد و سهم اشتغال بخش کشاورزی ۱۵ درصد و مساحت اراضی کشاورزی استان نسبت به کل کشور ۱.۳ درصد است.

میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان یزد یکهزار و ۸۱۰ هزار تن به ارزش ۶۵ هزار میلیارد تومان است و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی استان یزد ۸۷ هزار نفر می باشد.

نظر شما