شناسهٔ خبر: 67259057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز برداشت گندم و جو از مزارع استان یزد

حمید رضا دهقان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۳۳ هزار تن محصول گندم و ۱۰ هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

«یدالله جوادپور» در این رابطه گفت: در سال زراعی جاری سطحی معادل هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گندم و سه هزار هکتار به جو اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت و تولید استان را به خود اختصاص داده است.

جوادپور تشریح کرد: در سال جاری مقدار افزون بر پنج هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار و ۷۳۰ تن بذور اصلاح شده متحمل به شوری و خشکی یارانه دار گندم و همچنین مقدار ۸۵ تن انواع بذور اصلاح شده جو متحمل به شوری و خشکی در سطح استان بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر زراعت سازمان ضمن بیان این که انتظار می‌رود پنج هزار تن گندم مازاد بر مصرف از مزارع استان برداشت شود، اظهار کرد: کار برداشت تحت نظارت ۲۹ نفر کارشناس ناظر به وسیله ۴۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۹۹ دستگاه دروگر فعال در استان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، جوادپور در پایان خاطرنشان کرد: گندم مازاد کشاورزان توسط هشت مرکز خرید تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان با نظارت اداره کل غله استان به ازای هر کیلو، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما