شناسهٔ خبر: 67314817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان:

فرصت‌ سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان فراهم شد

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های استان و فرودگاه‌ بین‌المللی زاهدان با وجود مرزهای زمینی و دریایی و همچنین همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و جنوب خلیج فارس و دریای عمان، فراهم شد.

صاحب‌خبر -

مهدی خسروی بنجار امروز شنبه، ۲ تیر در جمع خبرنگاران افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان، نخستین نشست معرفی نیازهای سرمایه‌گذاری فرودگاه بین‌المللی زاهدان و ظرفیت‌های موجود آن با حضور روسای دانشگاه‌های استان، روسای پارک‌های علم و فناوری، سازمان همیاری شهرداری‌ها، مدیران حوزه صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان در فرودگاه زاهدان برگزار شده و دومین نشست آن نیز به‌زودی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شده هر یک از روسای دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان کارگروه‌های خود را برای برگزاری میزگردهای تخصصی و بررسی نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های استان معرفی کنند تا بتوانیم به جمع‌بندی‌های مشخصی برسیم.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و بازرگانی، موقعیت راهبردی و منحصر به فرد ژئوپلتیکی استان در منطقه و همجواری آن با کشورهای پاکستان، افغانستان، جنوب خلیج‌فارس و دریای عمان، خوشبختانه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی پایدار در استان فراهم شده است.

وی گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی، جایگاه تشریفات اختصاصی، خدمات هندلینگ زمینی، کارگو و باشگاه خلبانی و مرکز آموزش پروازهای فوق سبک در حوزه هوانوردی عمومی در فرودگاه زاهدان سرمایه‌گذاری کنند.

خسروی بنجار، ساخت جایگاه سوخت، کترینگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجتمع‌های نمایشگاهی، مجموعه‌های ورزشی و ساخت هتل در اراضی فرودگاهی را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان عنوان کرد و افزود: ساخت باشگاه خلبانی و مرکز آموزش پروازهای فوق سبک در فرودگاه خاش از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ مورد فرصت سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان و یک مورد در فرودگاه خاش برای سرمایه‌گذاران احصاء شده است، ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان با ۸۱۰ هکتار مساحت، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و با وجود زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه زاهدان به عنوان هشتمین فرودگاه بین‌المللی کشور و دارا بودن موقعیت ویژه‌ای در شرق کشور در توسعه حمل ونقل استان نقش مهمی دارد و این فرودگاه با ارائه خدمات فرودگاهی مناسب در این منطقه محل تردد و رفت وآمد سرمایه‌گذاران، تجار، بازرگانان، اساتید دانشگاهی و دانشجویان و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این استان ۶ فرودگاه زاهدان، زابل، سراوان، خاش، ایرانشهرو کنارک فعال هستند و انتظار داریم با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این فرودگاه‌ها، بتوانیم در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان نقش‌آفرینی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما