شناسهٔ خبر: 67259373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان:

مردم نشان دادند خدمت صادقانه مسئولان را قدر می‌دانند

کرمان - ایرنا - رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با ذکر روایتی از زندگی صادقانه آیت الله شهید بهشتی گفت: مردم خدمت صادقانه مسئولان را به‌خوبی می بینند، قدردان خواهند بود و این را نشان داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی توکلی‌زاده روز چهارشنبه به مناسبت شروع هفته قوه قضاییه در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید بهشتی و یارانش افزود: داماد شهید بهشتی روایت کرده به وی گفتیم خانه خود را تغییر دهید که مخالفت کرد و گفت بگذارید مردم ما را آنگونه که هستیم، ببینند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از ما به شکلی زندگی می کنیم که دیگران بپسندند و نه آنچه هستیم و بعضا می بینیم افراد وقتی مسئولیتی قبول می کنند تغییر می کنند، زیرا می خواهد طوری باشند که مورد پسند مردم باشد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان به نظریه مارپیچ سکوت در علوم سیاسی و ارتباطات جمعی و تاثیر آن در مسائل مختلف نیز اشاره و بیان کرد: آنجا که شهید بهشتی گفت «من تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم» بیانگر آن است که وی زندگی خود را صادقانه و به نحوی که بود، به مردم نشان داد اما متاسفانه برخی افراد با قرار گرفتن در مارپیچ سکوت و از ترس طرد شدن ، نمی توانند آنچه که هستند را به مردم نشان دهند و نظریات خود را در مسائل مختلف به صورت کامل بیان کنند.

توکلی زاده به نقش رسانه ها در موضوعات مختلف نیز اشاره و بیان کرد: برخی اوقات رسانه ها به شکلی عمل می کنند که افراد برای طرد نشدن و در اقلیت قرار نگرفتن، نمی توانند دیدگاه های اصلی خود را در مسائل مختلف بیان کنند.

مردم نشان دادند خدمت صادقانه مسئولان را قدر می‌دانند

وی افزود: به عنوان نمونه استکبار و نظام سلطه زمانی که بخواهد به کشوری تجاوز و تعدی کند، آنقدر درباره آن کشور تبلیغات حقوق بشری می کند که هیچ کشوری نتواند به دفاع از آن بپردازد و نمونه آن در غزه قابل مشاهده است، در مقابل می بینیم که ایران به فلسطین جایگاه ویژه ای داد، از آن دفاع کرد و با همان ایستادگی خود دنبال افول امریکا و تغییر وضعیت جهانی و منطقه است.

این مسئول قضایی یادآور شد: گاهی آنقدر فضای رسانه ای و تبلیغاتی قوی و غبارآلود می شود که تصمیم گیری را برای افراد دشوار می کند، در این میان باید از قضاوت عجولانه پرهیز کرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان اظهارداشت: شهید بهشتی از همه سلیقه ها برای پیشبرد امور در مدیریت استفاده می کرد به وظیفه خود را به نحو احسن انجام می داد.

وی گفت: هفته قوه قضاییه فرصت خوبی برای مرور خاطرات گذشته و بزرگانی است که آنها را از دست داده ایم و کمتر جایگزینی برای آنها پیدا شده؛ باید حداقل کاری کنیم خودمان در هر مسئولیت، آنگونه باشیم که هستیم مردم ما را ببینند و نه طوری رفتار کنیم که مردم می پسندند؛ البته اگر صادقانه و درست رفتار و به وظیفه خود عمل کنیم، مردم می پسندند.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان سپاه و فراجا استان و دیگر اعضای شورای اداری استان کرمان همزمان با مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه، صبح امروز در گلزار شهدا حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

نظر شما