شناسهٔ خبر: 67258641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان:

مردم، خدمت صادقانه مسئولان را قدر می‌دانند

حجت الاسلام توکلی زاده با ذکر روایتی از زندگی آیت الله شهید بهشتی، گفت: مردم، خدمت صادقانه مسئولان را به خوبی می‌بینند و قدردان خواهند بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی توکلی زاده در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان و هفته قوه قضاییه، گفت: داماد شهید بهشتی روایت کرده اند که به شهید بهشتی گفتیم که خانه خود را تغییر دهید و ایشان مخالفت کردند و گفتند بگذارید مردم ما را آنگونه که هستیم، ببینند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از ما به شکلی زندگی می‌کنیم که دیگران بپسندند و نه آنچه هستیم و بعضا می‌بینیم افراد وقتی مسئولیتی قبول می‌کند تغییر می‌کنند، زیرا می‌خواهد جوری باشند که مورد پسند مردم باشد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان به نظریه مارپیچ سکوت در علوم سیاسی و ارتباطات جمعی و تاثیر آن در مسائل مختلف نیز اشاره و بیان کرد: آنجا که شهید بهشتی می‌فرماید: من تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می‌دهم بیانگر آن است که شهید بهشتی زندگی خود را صادقانه و به نحوی که بود، به مردم نشان دادند، اما متاسفانه برخی افراد با قرار گرفتن در مارپیچ سکوت و از ترس طرد شدن، نمی‌توانند آنچه که هستند را به مردم نشان دهند و نظریات خود را در مسائل مختلف به صورت کامل بیان کنند.

وی به نقش رسانه‌ها در موضوعات مختلف نیز اشاره و بیان کرد: برخی اوقات رسانه‌ها به شکلی عمل می‌کنند که افراد برای طرد نشدن و در اقلیت قرار نگرفتن، نمی‌توانند دیدگاه‌های اصلی خود را در مسائل مختلف بیان کنند . به عنوان نمونه استکبار و نظام سلطه زمانی بخواهد به کشوری تجاوز و تعدی کند، آن قدر درباره آن کشور تبلیغات حقوق بشری می‌کند که هیچ کشوری نتواند به دفاع از آن بپردازد و نمونه آن در غزه قابل مشاهده است و در مقابل می‌بینیم که ایران به فلسطین جایگاه ویژه‌ای داد و از آن دفاع کرد و با همان ایستادگی خود دنبال افول امریکا و تغییر وضعیت جهانی و منطقه است.

حجت الاسلام توکلی زاده تصریح کرد: گاهی آن قدر فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی قوی و غبارآلود می‌شود که تصمیم گیری را برای افراد دشوار می‌کند و در این میان باید از قضاوت عجولانه پرهیز کرد.

وی  با اشاره به وعده صادق خداوند در دفاع از جبهه حق، گفت: خداوند وعده داده که از رئیسی دفاع کند و دیر یا زود عمل می‌کند و باید این وعده‌ها را باور کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان بیان داشت: فردی به شهید بهشتی گفت این آقایان که تلفن شما را جواب نمی‌دهند و به شما بی اعتنایی می‌کنند را چرا اینقدر تحویل می‌گیرید و ایشان فرمودند: ما با همین افراد باید کار کنیم و این بیانگر نگاه مدیریتی شهید بهشتی است که از همه سلیقه‌ها برای پیشبرد امور استفاده می‌کرد و به وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌داد.

وی گفت: هفته قوه قضاییه فرصت خوبی برای مرور خاطرات گذشته و بزرگانی است که آن ها را از دست داده ایم و کمتر جایگزینی برای آن ها پیدا شده و باید حداقل کاری  می کنیم خودمان در هر مسئولیتی آنگونه باشیم که هستیم، مردم ما را ببینند و نه جوری رفتار کنیم که مردم می‌پسندند و البته اگر صادقانه و درست رفتار و به وظیفه خود عمل کنیم، مردم می‌پسندند.

روایت گری سردار محمدرضا حسنی سعدی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

نظر شما