شناسهٔ خبر: 67259198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی غبارآلود تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان، گفت: فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی غبارآلود تصمیم‌گیری را برای افراد دشوار می‌کند و در این فضا باید از قضاوت‌ها عجولانه پرهیز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی‌زاده صبح امروز در آیین آغاز برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان کرمان که با گلباران قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: شهید بهشتی می‌فرماید «من تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می‌دهم».

وی با بیان اینکه این سخن شهید بهشتی بیانگر آن است که این شهید بزرگوار زندگی خود را صادقانه و به نحوی که بود، به مردم نشان دادند، افزود: متاسفانه برخی افراد با قرار گرفتن در مارپیچ سکوت و از ترس طرد شدن، نمی‌توانند آنچه که هستند را به مردم نشان دهند و نظریات خود را در مسائل مختلف به صورت کامل بیان کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه امروز بسیاری از ما به شکلی زندگی می کنیم که دیگران بپسندند، نه آنچه هستیم، گفت: بعضاً می‌بینیم افراد پس از قبول مسئولیت تغییر می‌کنند، زیرا می خواهد جوری باشند که مورد پسند مردم باشد.

وی افزود: فردی به شهید بهشتی گفت «این آقایون که تلفن شما را جواب نمی‌دهند و به شما بی‌اعتنایی می‌کنند را چرا اینقدر تحویل می‌گیرید»، ایشان فرمودند «ما با همین افراد باید کار کنیم» و این بیانگر نگاه مدیریتی شهید بهشتی است که از همه سلیقه‌ها برای پیشبرد امور استفاده می‌کرد و وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌داد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه هفته قوه قضائیه فرصت خوبی برای مرور خاطرات گذشته و بزرگانی است که آنها را از دست داده‌ایم و کمتر جایگزینی برای آنها پیدا شده است، گفت: باید حداقل کاری کنیم خودمان در هر مسئولیتی آنگونه باشیم که هستیم و مردم ما را ببینند و نه جوری رفتار کنیم که مردم می‌پسندند و البته اگر صادقانه و درست رفتار و به وظیفه خود عمل کنیم، مردم می‌پسندند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در موضوعات مختلف، گفت: برخی اوقات رسانه‌ها به شکلی عمل می‌کنند که افراد برای طرد نشدن و در اقلیت قرار نگرفتن، نمی‌توانند دیدگاه‌های اصلی خود را در مسائل مختلف بیان کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه استکبار و نظام سلطه زمانی که بخواهد به کشوری تجاوز و تعدی کند، آنقدر درباره آن کشور تبلیغات حقوق بشری می‌کند که هیچ کشوری نتواند به دفاع از آن بپردازد، ادامه داد: نمونه این اقدامات در غزه قابل مشاهده است.

وی افزود: با این وجود می‌بینیم که ایران به فلسطین جایگاه ویژه‌ای داد و از آن دفاع کرد و با همان ایستادگی خود دنبال افول آمریکا و تغییر وضعیت جهانی و منطقه است.

توکلی‌زاده با بیان اینکه گاهی آنقدر فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی قوی و غبارآلود می‌شود که تصمیم‌گیری را برای افراد دشوار می‌کند، گفت: در این فضا باید از قضاوت‌ها عجولانه پرهیز کرد.

انتهای پیام/511/

نظر شما