شناسهٔ خبر: 67303265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پاسخ مربی گلرهای فولاد به انتقادات درباره اضافه وزنش

پریسا زنگنه منش

مربی گلرهای تیم نونهالان فولاد به انتقادات درباره خودش پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

رضا مهدی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در استان خوزستان مربیان دروازه بانی با دانش و با تجربه کم نداریم که کار همه قابل ستایش است. نتایج و عملکرد یک مربی شانسی و یا  با عواملی چون امکانات باشگاه، قرارداد خوب، بازیکن مستعد و...رقم نمی خورد اما بی‌تاثیر هم نیست. بنده به شخصه شانس را تلاش بیشتر و تفکر بهتر می دانم و منتقدین باید منصفانه قضاوت کنند.

او در ادامه نیز با اشاره به انتقادهایی درباره اضافه وزنش آن هم باتوجه به این که مربی گلرها است، گفت: بعضا به گوشم می رسد که از اضافه وزنم انتقاد می کنند اما آیا این دلیلی است که فقط مربیان با وزن ایده آل می توانند دروازه بان های نابغه تربیت کنند؟ درست است با اضافه وزن مواجه هستم، ولی شرایط به صورتی نبود که فصل گذشته روی این مساله پافشاری کنند و سر نخواستن‌مان جنگ باشد. وضعیت به گونه ای بود که آخرین نفری بودم که توسط مدیر آکادمی و پس از گذشت دو ماه از شروع تست ها به مجموعه اضافه شدم که زمان خیلی مهمی را از دست دادم اما عملکرد آخر فصل تیم نونهالان فولاد با گلرهایش که توام با قهرمانی همراه بود، قطعا جواب خیلی از قضاوت های نادرست را در مورد خودم داد.

این مربی دروازه‌بان‌ها افزود: بنده زمانی که فوتبال بازی می کردم، در بازی های ارتش های ایران در سال ۸۱ در ۹ بازی یک گل دریافت کردم و در سال بعد نیز در ۶ بازی یک گل دریافت کردم که آن هم برابر تیم لشکر ۳۰ گرگان در فینال بود و در هر دو سال قهرمان ایران شدیم. با تیم بزرگسالان شیبان باوی نیز قهرمان استان شدیم و کلا در طول مسابقات ۷ گل خوردیم و بهترین خط دفاع را هم به خود اختصاص دادیم. حتی در سال هایی که با تیم های نوجوانان،جوانان و امید ملی حفاری و کارون خوزستان مربیگری کردم نیز همیشه بهترین خط دفاع مسابقات رو داشتیم.در ادامه نیز ساله ایی که با باشگاه فولاد خورستان در همه رده‌ها کار کردم بهترین خط دفاع و دروازه ازآن ما بود. دو فصل با نوجوانان فولاد بدون باخت قهرمان ایران شدیم و هر سه دروازه بانم علی غلامزاده، معراج اسماعیلی و محمدرضا گلی ملی پوش بودند.

او در ادامه نیز عنوان کرد: برای این‌که همیشه بهترین باشیم روی شخصیت گلرهایم زیاد وقت گذاشته ام و با آنها مثل شرایط بازی کار می کردم و همیشه سعی من بر این بود کاری کنم که دروازه‌بان هایم با خط دفاع‌شان احساس راحتی کنند. همچنین تنبیه انضباطی گلرهایم را همان لحظه انجام می‌دادم که بزرگترین تنبیه آن‌ها بازی ندادن‌شان بود، چون وقتی من سه گلر انتخاب می‌کنم، یعنی این انتخاب باید منجر به بازی دادن آن‌ها شود پس گلرهای شجاع اولویت اول من بودند و همه می‌دانیم که گلر ترسو در نتایج تیم بسیار تاثیرگذار است. گلری که قد بلندی دارد، آینده بهتری دارد ولی دلیل این نیست که گلرهای با قد متوسط آینده ای ندارند.

مهدی پور افزود: دروازه بان های من باید وظایف همه خطوط را بدانند تا بتوانند تیم‌شان را به درستی رهبری کنند. پس جلسات تئوری زیادی برای آن ها در طول فصل برگزار می کنم. به هر حال اگر گلری وجود دارد که دارای فیزیک مناسب، شخصیت، شجاعت، رهبری، تکنیک، توان رقابت با هم پستی و... است، قطعا می‌تواند روی آینده اش برنامه ریزی کرد و اگر به جایی نرسید مطمئن باشید انتخاب ها و تصمیمات نادرستی گرفته است و یا خواب و استراحت کافی نداشته که این امر در طولانی مدت گریبان او را خواهد گرفت. این را هم بگویم با تمام سرمربی‌هایی که کار کرده‌ام اعتماد کافی به من داشتند و تمام امورات دروازه‌بان‌ها را به من می‌سپارند که جا دارد از همه آن ها تشکر کنم. در آخر نیز توصیه من به دروازه‌بان‌های جوان این است که بدانند از چه کسی مشاوره می‌گیرند و سعی کنند بعد از پایان سن پایه، عملکردی را به جا بگذارند که تیم‌های زیادی خواهان آن‌ها باشند.

انتهای پیام

نظر شما