شناسهٔ خبر: 67258866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رگبار باران ادامه دارد | هشدار نارنجی در نوار شمالی کشور 

گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که امروز چهارشنبه (۳۰ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و فقط در ساعات عصرگاهی و شب در نوار شمالی کشور افزایش ابر، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «چهارشنبه (۳۰ خرداد) شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی را دارد. شدت بارش در ارتفاعات استان‌های اردبیل، مازندران، البرز، قزوین، تهران و زنجان، ارتفاعات شمال غرب سمنان در حد هشدار نارنجی است.»
جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها و رخداد تگرگ از جمله مخاطرات هشدار نارنجی است.
فریبا گودرزی افزود: «بارش‌های پراکنده کماکان تا آخر هفته ادامه دارد. روزهای آخر هفته روند افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی ادامه داد: «وزش باد و خیزش گرد و خاک تا روز جمعه (۱ تیر) در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود. شدت این پدیده در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل است.»
وزش باد و گرد و خاک در تهران در بخش‌های غربی و جنوبی استان رخ می‌دهد. بارش پراکنده و خفیف نیز در در اتفاعات رخ می‌دهد. بیشینه دمای تهران ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور در پایان یادآور شد: «گرم‌ترین نقطه کشور در امیدیه استان خوزستان گزارش شده که دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد را دارد. آب‌پخش در استان هرمزگان و دهلران در استان ایلام نیز ۴۹ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌اند. این در حالی است که شهرستانک در استان البرز ۹ درجه سانتی‌گراد بوده است.»

بیشتر بخوانید:
سامانه بارشی تا پایان هفته فعال است | هشدار نارنجی برای شمال، غرب و مرکز

نظر شما