شناسهٔ خبر: 67241816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

هشدارطغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و احتمال ریزش سنگ در ۵ استان

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش، رگبار و رعدوبرق در ۱۴ استان کشور نسبت به طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و احتمال ریزش سنگ هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، اصفهان، و ارتفاعات استان‌های گیلان، البرز، تهران، شمال‌غرب سمنان، شرق کردستان، رگبار و رعدوبرق و در برخی ساعت‌ها وزش بادهای شدید موقتی و حتی در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که این وضعیت تا پایان هفته با شدت و ضعف در کشور تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای برخی نقاط کشور از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان و ارتفاعات مازندران بارش‌ها رگباری و تند است که برای این استان‌ها طی امروز هشدار سطح نارنجی صادر شده است. در این استان‌ها جاری شدن رواناب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی شده است.

گودرزی توضیح داد: تا انتهای هفته در ارتفاعات جنوب‌شرق کشور برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار و رعدوبرق خواهد شد. همچنین از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

به گفته وی، در سه روز آینده شرق دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج‌فارس مواج و متلاطم است. تهران نیز برای امروز بعدازظهر افزایش باد و بارش‌های پراکنده دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

نظر شما