شناسهٔ خبر: 67330327 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون بانک مرکزی اعلام کرد:

ریال دیجتال ماینینگ ندارد/ عدم صدور دسته چک برای آنهایی در سامانه املاک ثبت‌نام‌ نکردند

معاون بانک مرکزی اعلام کرد: معاون بانک مرکزی با بیان اینکه هر کسی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشد جلوی صدور دسته چک برای آن فرد گرفته می‌شود، گفت: از 15 تیرماه این مقررات جدید اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهران محرمیان در جمع خبرنگاران درباره تفاوت با رمز ارز با ریال دیجتال اظهار داشت: ریال دیجیتال به لحاظ فن‌آوری مبتنی بر همان تکنولوژی dlt ارز رمز است اما به لحاظ کارکرد کاملا متفاوت از رمز ارز بوده و ریال دیجیتال ماینیگ ندارد و مدیریت متمرکز از سمت بانک مرکزی بر آن اعمال می‌شود و با سیاست پولی حاکم است از این لحاظ اختلاف زیادی با رمز ارز دارد.

وی درباره الزام اتصال به سامانه املاک و اسکان برای صدور چک‌های صیادی، گفت:  فعلا در مرحله انجام تست‌ها هستیم اما 15 تیرماه این موضوع عملیاتی می‌شود. هر چند در مرحله اول جلوی صدور دسته چک را نمی‌گیریم و تا مدتی هشدار داده می شود اما پس از مدتی هر کسی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشد جلوی صدور دسته چک برای آن فرد گرفته می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره چک الکترونیکی هم اظهار داشت: در 12 بانک عملیات چک الکترونیکی انجام می‌شود و بانک‌های زیادی در صف مراحل آزمون قرار گرفتند اما در نهایت ظرف 3 سال آینده چک‌های کاغذی حذف می‌شوند. در حال حاضر حدود 300 هزار چک الکترونیکی در شبکه بانکی نقد شده است و هنوز به یک درصد میزان نقدشوندگی چک‌ها نرسیده و عمده چک‌ها هنوز کاغذی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما