شناسهٔ خبر: 67238025 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۳/۲۹؛ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی خسارت به کشاورزان به‌دلیل ناپایداری‌های شدید، از رگبار باران و رعدوبرق طی امروز تا شنبه آینده در ۱۵ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، اصفهان، ارتفاعات استان‌های گیلان، البرز، تهران، شمال غرب سمنان و شرق کردستان رگبار، رعدوبرق در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ روی می‌دهد.

این وضعیت پنجشنبه در مازندران شمال استان‌های البرز، تهران، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و شمال خراسان شمالی و روز جمعه در شمال غرب، مناطق شمالی، شمال شرق و استان‌های واقع در ارتفاعات البرز پیش‌بینی شده است.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و تنها در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات مرکزی البرز رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، تا آخر هفته در ارتفاعات جنوب شرق کشور از ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

امروز تا جمعه در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و شنبه در نوار شرقی و برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود. همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان و پنجشنبه خلیج فارس مواج است.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های شدید محلی

زمان شروع: سه‌شنبه 1403/03/29

زمان پایان: چهارشنبه 1403/03/30

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1403/03/29: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان، ارتفاعات مازندران.

چهارشنبه 1403/03/30: ارتفاعات استان‌های اردبیل، مازندران، البرز، قزوین، تهران و زنجان، ارتفاعات شمال غرب سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما