شناسهٔ خبر: 67257836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم روند افزایش دما در اهواز / پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم روند افزایش دما در اهواز و پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و بعضی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان و شرق کردستان، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز در بعضی نقاط شمال غرب، رخداد تگرگ دور از انتظار نیست و پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، رگبار پراکنده و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و خراسان شمالی و شنبه در بعضی مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه در بعضی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده رخ خواهد داد و طی سه روز آینده، شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: امروز و فردا در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و از جمعه تا یکشنبه، در نوار شرقی کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف، گاهی کمی ابری همراه با غبار رقیق و وزش باد با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که تا روز یکشنبه روند افزایش دما در این مرکز استان مستقر خواهد بود و بیشینه دمای چند روز آینده، ۵۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، از بعدازظهر باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که تا روز یکشنبه بیشینه دمای این مرکز استان به ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما