شناسهٔ خبر: 67258695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیش‌نویس توافقنامه همکاری استراتژیک روسیه و کره شمالی به تایید پوتین رسید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش نویس توافقنامه شراکت استراتژیک جامع با کره شمالی را که در دیدار قریب الوقوع وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا خواهد شد، تایید کرد.

صاحب‌خبر -
پیش‌نویس توافقنامه همکاری استراتژیک روسیه و کره شمالی به تایید پوتین رسید
کد خبر: 663968
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۰۸:۲۵:۱۲

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش تویس توافقنامه شراکت استراتژیک جامع با کره شمالی را که در دیدار قریب الوقوع وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا خواهد شد، تایید کرد.

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: این موضوع در یک فرمان ریاست جمهوری روسیه که امروز (سه شنبه) قبل از سفر دو روزه پوتین منتشر شده، آمده است.

براساس این سند، پوتین نسبت  به «پذیرش پیشنهاد وزارت امور خارجه روسیه برای امضای توافقنامه شراکت استراتژیک جامع بین فدراسیون روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کره که توافقات مرتبط با آن با سازمان های دولتی فدرال ذیربط اخذ شده، دستور داده است.»

پوتین به وزارت امور خارجه روسیه اجازه داده است تا اصلاحیه هایی را که ماهیت اساسی نداشتند، در پیش نویس این توافق لحاظ کند.

در این سند آمده است: «امضای توافقنامه مندرج در این فرمان را در بالاترین سطح مناسب می دانیم.»

روز گذشته یوری اوشاکوف معاون ریاست جمهوری روسیه از آماده سازی توافقنامه شراکت استراتژیک جامع با کره شمالی خبر داد و اعلام کرد که بناست این توافقنامه در سفر  پوتین به پیونگ یانگ به امضا برسد.

وی تشریح کرد: این سند تداوم همکاری دوجانبه همراه با در نظر گرفتن «روابط بین دو کشور در سال های اخیر چه در زمینه سیاست بین المللی یا اقتصادی و مسائل امنیتی» را مشخص می کند و علیه کشور ثالثی نیست.

نظر شما