شناسهٔ خبر: 67275881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آرژانتین: به اوکراین کمک نظامی نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- دولت آرژانتین چهارشنبه اعلام کرد که در مناقشه اوکراین دخالت نمی‌کند و کمک نظامی به این کشور ارسال نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «مانوئل آدورنی» سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین گفت: ما کمک نظامی به اوکراین نخواهیم فرستاد. اما کمک بشردوستانه ارائه می‌کنیم و به مین‌زدایی کمک خواهیم کرد. با این حال، به هیچ وجه در این مناقشه نظامی دخالت نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات نباید خصومت علیه روسیه تلقی شود، افزود: به نظر من، اقدامات خصمانه یعنی ارسال سلاح و مشارکت در مناقشه نظامی.

پیشتر تارنمای خبری Infobae گزارش داده بود که «دیانا موندینو» وزیر خارجه آرژانتین با همتای فرانسوی خود استفان سژورنه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ارسال پنج جنگنده «سوپر اتاندارد» فرانسوی به اوکراین که در اختیار بوینس آیرس است، گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، آرژانتین در سال ۲۰۱۸ این هواپیماها را از فرانسه خریداری کرد اما به دلیل تحریم تسلیحاتی اعمال شده توسط بریتانیا غیرقابل استفاده هستند.

این تارنما تصریح کرد که دولت خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین می‌خواهد این هواپیماها را با مواد و تجهیزات دیگر مبادله کند و پیش‌بینی می‌شود که فرانسه آن‌ها را تعمیر و به اوکراین منتقل کند.

«دمیتری فئوکتیستوف» سفیر روسیه در بوینس آیرس گفت که طرف آرژانتینی صحبت درباره این جنگنده‌ها را تکذیب نکرده اما اطمینان داده است که این جنگنده‌ها به اوکراین تحویل داده نخواهند شد.

وی همچنین نسبت به مشارکت «لوئیس پتری» وزیر دفاع آرژانتین در جلسه «گروه تماس دفاعی اوکراین» ابراز ناامیدی و ناخرسندی کرده بود.

نظر شما