شناسهٔ خبر: 67257743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده ارتش اشغالگر در رفح: نبردها طاقت‌فرسا است

زهرا موسوی

یک رسانه عبری به نقل از سرهنگ ارتش اشغالگر نوشت تعداد تونل‌های موجود در رفح بسیار زیاد بوده و ماموریت در آنجا طاقت‌فرسا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه جروزالم پست به نقل از یائیر زوکرمان، فرمانده تیپ ناحال در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت تقریباً در تمام خانه‌های شهر رفح در جنوب نوار غزه تونل‌هایی وجود دارد و پیشرفت نیروهایش کند است و نبردها طاقت فرسا هستند.

زوکرمان گفت که تنها در چند روز گذشته، سربازانش ۱۷ تونل را در رفح پیدا کردند و این تونل‌ها خانه‌های محله‌ها را به هم متصل می‌کنند و پیچ و خم بزرگی را تشکیل می‌دهند و خانه‌های شهر از طریق سوراخ‌هایی در دیوارها به یکدیگر متصل می‌شوند.

این فرمانده نظامی ارتش اشغالگر در مصاحبه‌ای با روزنامه جروزالم پست در رفح، جایی که او تهاجم نیروهای اشغالگر به این شهر را هدایت می‌کند، توضیح داد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دوربین‌های زیادی را در رفح نصب کرده تا نبرد را از بالا و زیر زمین مدیریت کند.

وی گفت که از جمله چالش‌های پیش روی نیروهایش، بمب‌گذاری منازل و اتاق‌های موجود در شهر قبل از ورود نیروهای اشغالگر به آنها و انفجارشان از راه دور است که به نظر می‌رسد اظهارنظری درباره کشته شدن چهار سرباز صهیونیست در هفته گذشته در بمب‌گذاری خانه‌ای باشد که فکر می‌کردند فاقد مواد منفجره است.

جروزالم پست نوشت زوکرمان به خبرنگاران - که تل‌آویو به آنها اجازه داده بود به رفح بروند و از آنجا گزارش تهیه کنند - تصویری از یک در باز کمد و پشت آن سوراخی در دیوار سیمانی منتهی به خانه همسایه را نشان داد.

زوکرمان گفت: «این نوع دیگری از میدان جنگ است» و تاکید کرد که نیروهای اشغالگر در رفح وجب به وجب و در رو و زیر زمین می‌جنگند».

وی ادعا کرد: «این کار کند و پر زحمت است، اما دستاوردها مهم هستند.»

فرمانده ارتش اشغالگر در رفح با بیان اینکه نیروهایش انبارهای تسلیحات و موشک‌هایی را پیدا کردند که برخی از آنها دوربرد بودند، بر لزوم دادن زمان کافی به ارتش اشغالگر برای تکمیل ماموریت خلع سلاح منطقه تاکید کرد.

این روزنامه اشاره کرد که زوکرمان نمی‌خواست درباره زمان لازم برای این «مأموریت» خلع سلاح صحبت کند، اما کانال ۱۲ اشغالگر  روز چهارشنبه گزارش داد پس از حدود ۴۰ روز جنگ، ارتش هنوز تا تکمیل ماموریت محوله فاصله دارد.

ارتش اشغالگر از ششم ماه مه حمله زمینی به رفح را آغاز کرده و بیش از یک میلیون فلسطینی را در شرایط فاجعه بار مجبور به کوچ و آوارگی کرده است.

انتهای پیام

نظر شما