شناسهٔ خبر: 67275682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ادعای سنتکام درباره انهدام ۲ قایق بدون سرنشین یمنی

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» مدعی شد که روز گذشته دو شهپاد یمنی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای در ایکس اعلام کرده است که نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت یک قایق بدون سرنشین (شهپاد) را در مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در دریای سرخ طی ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

سنتکام در ادامه ادعای خود افزود: «یک ایستگاه کنترل زمینی و یک واحد فرماندهی متعلق به حوثی‌ها را در مناطق تحت کنترل نیروهایشان منهدم کردیم.»

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما