شناسهٔ خبر: 67275733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یک نظرسنجی در انگلیس: حزب محافظه‌کار شکست تاریخی خواهد خورد

روزنامه دیلی تلگراف نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که یک شکست تاریخی را برای حزب محافظه‌کار در انتخابات دو هفته آینده پیش‌بینی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه دیلی تلگراف با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت که حزب محافظه‌کار (حزب حاکم) باید خود را برای بزرگترین شکست تاریخ خود آماده کند.

طبق این نظرسنجی، حزب کارگر به عنوان حزب مخالف 516 کرسی و حزب محافظه‌کار 53 کرسی را در انتخابات پیش رو به دست خواهند آورد. این روزنامه تأکید کرد که این نتیجه بزرگترین شکست تاریخی حزب محافظه‌کار خواهد بود.

حزب محافظه‌کار از سال 2010 قدرت را در انگلیس در دست دارد و در سال 2019 نیز با اختلاف 80 کرسی پیروزی قابل توجهی را از آن خود کرد؛ اما در این دوره بسیاری از نظرسنجی‌ها از افول تاریخی این حزب حکایت دارند.

گاه‌شمار افول محافظه‌کاران انگلیس در 5 سال اخیر

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس، در تاریخ، 2 خرداد با بهانه کردن کاهش شاخص تورم در این کشور و اعلام اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت متبوع خود کارساز بوده، از برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد؛ پس از آن پارلمان منحل و قرار شد که انتخابات در تاریخ 4 جولای (14 تیر) برگزار شود.

انتخابات در انگلیس هر پنج سال برگزار می‌شود و حزبی که اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را کسب کند، دولت تشکیل می‌دهد. مجلس عوام انگلیس دارای 650 کرسی است و حزب اکثریت باید دستکم 326 کرسی در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما