شناسهٔ خبر: 67257110 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتخاب یا تغییر نام شرکت‌ها در یک دقیقه

با راه اندازی سامانه هوشمند تعیین نام مردم در یک دقیقه اسم شرکت خود را می‌توانند انتخاب یا آن را تغییر دهند.

صاحب‌خبر -

نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کشور در گفت و گو  با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران بیان اینکه پنج فرایند در خصوص ثبت شرکت‌ها و موسسات پارسال الکترونیکی شده است، گفت: اجرای این طرح‌ها سبب کاهش ۸۰ درصد مراجعه کنندگان شده است

او افزود: سامانه جامع تعیین نام هوشمند هفته قوه قضاییه رونمایی می‌شود و مردم میتوانند در کمتر از یک دقیقه نام شرکت را انتخاب کنند یا تغییر بدهند

نصیری ادامه داد: سند الکترونیک کسب و کار‌ها نیز راه اندازی شده است تا افرادی که می‌خواهند در مورد شرکت‌ها تحقیق داشته باشند به راحتی این کار را انجام دهند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کشور با بیان اینکه این سامانه نیز در هفته قوه قضاییه رونمایی خواهد شد، گفت: موضوع حذف دفاتر فیزیکی پلمپ ماده ۶ الی ۱۵ قانون تجارت موضوعی بسیار مهم بود که در هفته قوه قضاییه امسال اجرایی می‌شود.

نصیری افزود: افرادی برای حذف دفاتر باید در روزنامه‌ها درخواست و مدارک را از طریق پست ارسال می‌کردند که فرایند طولانی بود اما با اجرای این طرح علاوه بر کاهش زمان پاسخگویی هزینه‌ها نیز به یک ششم کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: شیوه نامه‌ای نیز برای انتقال شرکت‌هایی که در مناطق آزاد هستند و تاسیس شعب در سرزمین اصلی و بالعکس نیز تدوین شده است تا مشکلاتی که در این مسیر بوده نیز برطرف شود.

نظر شما