شناسهٔ خبر: 25327940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور بیش از ۱۹۲ هزار سند کاداستری در مازندران

بیش از ۱۹۲ هزار سند مالکیت کاداستری پارسال در مازندران صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه ثبت اسناد و‌املاک از قدیمی‌ ترین دستگاه‌ های اجرایی و  حاکمیتی کشور بوده است گفت:۱۹۲ هزار سند مالکیت کاداستری پارسال در مازندران صادر شد.

وی از صدور  بیش از ۹۲۲ هزار انواع سند با رشد ۱۴ درصد در دفاتر اسناد رسمی استان در سال ۹۶ خبر داد و افزود: در این مدت ۲۳۴ هزار گواهی امضاء،۲۳ هزار واقعه ازدواج و ۸ هزار و ۲۲۲ واقعه طلاق از خدمات ارائه شده توسط دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق استان بوده است.

بهادر گفت:خدمات شبه قضای در ثبت اسناد و املاک آن را به داداگستری کوچک تبدیل کرده است که اجرای اسناد رسمی و وصول بیش از ۳۹۱ میلیارد تومان مطالبات بانک‌ های دولتی و خصوصی با ۵۵ درصد رشد توانست رتبه سوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود:این اداره کل در ایجاد امنیت و آرامش درمیان خانواده‌ها و جامعه نقش  مهمی دارد و توانست بیش از ۹۸ میلیارد تومان درآمد در سال گذشته کسب کند

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت:مهم‌ترین  مأموریت سازمان ثبت اسناد و املاک اعتبار بخشی به اسناد و تثبیت مالکیت مشروع و قانونی اشخاص است که ثبت شرکت ها، اجرای اسناد رسمی، صدور سند مالکیت در این حوزه را شامل می‌شود.

بهادر گفت: به یاری خدا وکمک معاونین و همکاران توانستیم رتبه استان را در برنامه‌های عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک ارتقاء داده و از رتبه‌های پائین به سوم کشور برسانیم که در سال ۹۶ این رتبه باز هم ارتقاء یافت و به رتبه برتر دست یافتیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در سال ۹۵ با تعامل ایجاد شده میان ثبت اسناد و املاک و ادارات کل بنیاد ومسکن و اوقاف و امور خیریه استان، این دو دستگاه توانستند رتبه نخست صدور اسناد در کشور را به خود اختصاص دهند.

بهادر گفت: :با توجه به اینکه بیش از ۸۶ درصد خدمات ثبتی به وسیله ۴۴ سامانه الکترونیکی صورت می‌ پذیرد، شناسنامه سامانه‌ها اخیرا توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران صادر و فروردین ماه امسال در سازمان ثبت اسناد و املاک رونمایی شد.

انتهای پیام/ م

صدور سند مالکیت کاداستری در مازندران

برچسب‌ها:

نظر شما