شناسهٔ خبر: 67275128 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

فرهاد نظری درگذشت

فرهاد نظری پس از تحمل یک دوره بیماری سخت سرطان، چهارشنبه ۳۰ خردادماه درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد نظری، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته مرمت اشیاء فرهنگی تاریخی از دانشگاه هنر اصفهان بود، که در زمینه مرمت آثار و بناهای تاریخی تخصص داشت. او علاوه بر پژوهش و تدریس، دارای سوابق اجرایی مدیر کلی دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیری و عضویت در کمیته فرهنگی ثبت میراث ناملموس، عضویت در ایکوموس ایران و عضویت درکمیته فنی موسسه ملی گنجینه آب وزارت نیرو، رئیس دبیرخانه کمیته ملی حافظه جهانی ایران بود.

از اقدامات دوره مدیریتی او می‌توان به ثبت جهانی میراث‌های طبیعی ایران (بیابان لوت و جنگل‌های هیرکانی)، ثبت «چوگان، بازی سوار بر اسب همراه روایتگری موسیقی» در فهرست میراث ناملموس بشری یونسکو، ثبت «کلیات سعدی» و «جامع التواریخ» خواجه رشیدالدین فضل‌ الله همدانی در فهرست حافظه جهانی یونسکو و ثبت تنبور اهل حق در فهرست آثار ملی اشاره کرد.

نظری مقالات و کتاب‌های متعددی نیز در حوزه میراث فرهنگی منتشر کرده است، که آخرین مقاله ای که از انتشار آن چندی پیش اطلاع داد، دربارهٔ آتش‌سوزی‌های بازار تبریز در کتاب «مدیریت بحران در میراث فرهنگی» بود که با همراهی محمد امینیان به نگارش درآورده بود.

نظر شما