شناسهٔ خبر: 25598476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درآمد بیش از ۸۰۰ میلیاردی ثبت اسناد و املاک مازندران

درآمد اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران در ۱۱ ماه امسال به ۸۷۱ میلیارد ریال رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: درآمد تعهدی اداره کل متبوعش امسال ۳۷۰ میلیارد ریال بود، اما تا پایان بهمن ماه امسال با تلاش کارکنان این اداره کل بیش از ۸۷۱ میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه دولت واریز شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد یافت.

وی با توجه به  تبیین عملکرد ۱۱ ماه امسال  واحد‌های ثبتی استان و کسب درآمد و افزایش آن درمقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل افزود:این کسب درآمد با افزایش خدمت رسانی به مردم استان بوده است.

 بهادر گفت: با توجه به اینکه  این اداره کل دومین دستگاه درآمدزای استان است، همواره کارکنان آن از مستأجر بودن در شهرستان‌ ها رنج می‌ برند، درصورتی که در این زمینه  تدبیر می‌ شد این امکان وجود داشت با هزینه اجاره بهای دو سال واحد‌های استیجاری و سایر هزینه‌ های مرتبط یک واحد ثبتی در شأن کارمندان و مردم درشهرستان احداث کرد.

وی باتوجه به بی مهری و کم توجهی مسئولان نسبت به مشکلات موجود در زمینه اجرای طرح کاداستر افزود: نیمی از درآمد‌های ثبتی در حوزه دفاتر اسناد رسمی به حساب هلال احمر و شهرداری‌ها واریز می‌شود و این در حالیست که طرح کاداستر استان یک زیرساخت و نیاز ضروری برای توسعه پایدار بوده و برای جلوگیری از بسیاری از معضلات مفید است، اما اجرای آن به تاخیر افتاده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با عذرخواهی از مردم شهرستان ساری گفت: در سال آینده اداره ثبت اسناد این شهرستان به سه ناحیه تقسیم خواهد شد تا روند خدمت رسانی به مردم آسان‌تر شود.

وی افزود: اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجارتی استان با وجود خدمت رسانی به بیش از ۶۷ هزار شرکت و اداره اجرای اسناد رسمی و واحد ثبتی مرکز استان در حال حاضر در ۳ ساختمان استیجاری مشغول خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ م

افزایش درآمد ثبت اسناد و املاک مازندران

برچسب‌ها:

نظر شما