شناسهٔ خبر: 67256325 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

باشگاه استقلال تهران توضیحاتی در خصوص پرنده «عزیزبک آمانوف» ارائه کرد.

توضیحات استقلال در خصوص پرونده «عزیزبک آمانوف»

توضیحات استقلال در خصوص پرونده «عزیزبک آمانوف»

صاحب‌خبر -

محمدرضا بختیاری معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال در خصوص پرونده عزیزبک آمانوف، به رسانه باشگاه استقلال گفت: همان‌طور که می‌دانید این بازیکن فصل گذشته با استناد به اینکه بیش از دو ماه بود که حقوق خود را دریافت نکرده و پس از ارسال اخطار‌های مربوطه و گذشت مدت قانونی، با استناد به قوانین بین‌الملل در فوتبال، قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کرد.

وی افزود: زمانی که تیم حقوقی ما پرونده را تحویل گرفت، آمانوف حکمی در حدود ۵۸۰ هزار دلار را از اتاق حل اختلاف فیفا علیه استقلال گرفته بود و مادر اولین اقدام با استناد به قوانین و استدلال‌های مختلف، به رای مذکور اعتراض کردیم. یکی از کار‌های اصلی که ما کردیم این بود که با استدلال‌های مختلف و اقناع مسئول تجدید نظر CAS، برخلاف روال عادی این دادگاه، به جای صرف هزینه بالای داوری سه نفره (۱۵۰ هزار فرانک)، هزینه یک داور (۴۰ هزار فرانک) را دادیم و همین موضوع که بر خلاف رویه عادی است، خیلی ورق را به نفع ما برگرداند. این را در نظر بگیرید که وکلای انگلیسی آمانوف اصرار به سه داور داشتند که استدلالات ما رئیس بخش تحدید نظر را قانع کرد تا با یک داور این پرونده بررسی شود و به نوعی استثنا برای ما قائل شوند.

بختیاری اضافه کرد: جزئیات دیگری هم در اینجا مطرح بود مثل اینکه باید نامه تجدیدنظر ما در این مورد علاوه بر ایمیل، به صورت پست هم انجام می‌شد که به دلیل تحریم‌ها موانعی در این راه وجود داشت. وکلای انگلیسی آمانوف روی همین موضوع انگشت گذاشتند و اعلام کردند که نامه به دست آنها نرسیده است و خواهان رد درخواست ما شدند. ولی ما با استدلال‌های حقوقی و دفاع مناسب از حقوق باشگاه استقلال موفق شدیم این استدلال را رد کنیم و اعلام کردیم که ما در زمان قانونی نامه را ارسال کردیم و رسیدن یا نرسیدن نامه در آن زمان مدنظر وکلای آمانوف دست ما نیست. در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته بر اساس اصل حسن نیت، تکلیف زیان دیده در کاهش زیان و … موفق شدیم رای ۵۸۰ هزار دلاری را به ۳۱۰ کاهش دهیم که رقم قابل توجهی از این رقم هم مربوط به طلب همان فصل آمانوف است. به عبارت بهتر کاری که ما کردیم این بود که ما ۴۵۰ هزار دلار غرامت و جریمه در نظر گرفته شده بود که با دفاع ما این جریمه به ۱۸۰ هزار دلار کاهش یافت.

معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال در پایان افزود: جا دارد به این نکته هم اشاره کنم که اقدامات مشابه و با تلاش بیشتری هم در خصوص پرونده ساپینتو انجام شده که ان‌شاءالله پس از صدور رای در آن خصوص هم توضیحات لازم به هواداران عزیز استقلال ارائه می‌شود.

نظر شما