شناسهٔ خبر: 67256000 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت چطور جان 8بیمار را گرفت

تراژدی در آی‌سی‌یو منفی یک

به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی در طبقه منفی یک بیمارستان قائم رشت و انتشار دود غلیظ در یکی از بخش‌های آی‌سی‌یو، 8بیمار بدحال جانشان را از دست دادند. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

فتانه احدی- روزنامه‌نگار

به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی در طبقه منفی یک بیمارستان قائم رشت و انتشار دود غلیظ در یکی از بخش‌های آی‌سی‌یو، 8بیمار بدحال جانشان را از دست دادند.


ناقوس مرگ در طبقه منفی یک
بامداد دیروز صدای آژیر خطر اطفای حریق در بیمارستان قائم رشت، خبر از حادثه‌ای ناگوار ‌داد. حادثه‌ای هولناک که جان 8بیمار را گرفت و مردم رشت را در شوک فرو برد. اما قربانیان این حادثه چه کسانی بودند و چطور شد که در این حادثه جانشان را از دست دادند.
یکی از پرسنل بیمارستان در گفت‌و‌گو با همشهری می‌گوید: زمانی که آتش‌سوزی رخ داد من در بخش مربوطه مشغول ‌کار بودم. ساعت حدود یک شب بود که صدای آژیر اطفای حریق در بیمارستان پیچید و ما متوجه آتش‌سوزی شدیم. همه با سرعت خودمان را به راهروی بیمارستان رساندیم. آتش هنوز به طبقات بالا نرسیده بود. اما هر لحظه که می‌گذشت دود غلیظ تر می‌شد و همه بیمارستان را فرا می‌گرفت. در همان لحظات اولیه، آتش‌نشانی در جریان قرار گرفت و مأموران آتش‌نشانی خیلی سریع خود را به بیمارستان رساندند.
او می‌افزاید: ترس وجود همه را فرا گرفته و همه برای نجات جان بیماران تلاش می‌کردند. در کمتر از 40دقیقه بیماران در 5طبقه و در 10بخش بیمارستان توسط نیروهای آتش‌نشانی و پرسنل بیمارستان با سرعت به بیرون بیمارستان منتقل شدند. برخی از بیماران که دچار اختلال تنفسی شده بودند به بیمارستان‌های سوانح سوختگی منتقل شدند.
این شاهد عینی اضافه می‌کند: ما در این بیمارستان 2 بخش آی سی یو داریم که یکی از آنها در طبقه منفی یک است. هر چند وجود آی‌سی‌یو در طبقه منفی یک اقدام معمول و عادی در یک بیمارستان نیست؛ اما در این بیمارستان چنین بخشی با این شرایط وجود دارد که بیمارانی که حال وخیمی دارند را در آی سی یو این طبقه بستری می‌کنند. 8مریضی که جان خود را از دست دادند هم در آی‌سی‌یو طبقه منفی یک بستری بودند. او ادامه می‌دهد: موتورخانه نیز در همین طبقه است که البته نزدیک‌ آی سی یو نیست اما در یک طبقه هستند. پس از آتش‌سوزی، دود ناشی از آن وارد آی‌سی‌یو طبقه منفی یک شد و تمامی قربانیان بر اثر خفگی با استنشاق دود از دنیا رفتند.
او می‌افزاید: چنین اتفاقی قبلا در این بیمارستان رخ نداده است اما 6‌ماه پیش به‌دلیل بارندگی‌های شدید در رشت، آب این طبقه را فرا گرفت که به همین دلیل و با تصمیم مدیریت بیمارستان ساخت ساختمان جدیدی در کنار بیمارستان آغاز شد تا آی‌سی‌یو منفی یک به آنجا منتقل شود اما این ساختمان 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

 

نظر شما