شناسهٔ خبر: 67253320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری:

پیگیر افزایش بودجه ورزش کارگری کشور هستیم

سنندج- ایرنا- نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری بحث بودجه را دغدغه اصلی ورزش کارگران کشور دانست و گفت: به طور جدی در فدراسیون و وزارتخانه پیگیر این موضوع هستیم که ردیف بودجه برای فدراسیون اختصاص پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امید جواندل عصر سه شنبه در مجمع عمومی و سالیانه هیات ورزش کارگری استان کردستان در سنندج اظهارکرد: معضل رفع کمبود بودجه این فدراسیون در سطح ملی و استانی نیازمند همراهی و همدلی همه مدیران است.

وی با بیان اینکه ورزش کارگری در سطح ملی نیازمند یک نگاه تحولی است، ادامه داد: این نگاه باید به سمت گره گشایی و حل مشکلات این جامعه باشد.

️نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به اینکه استان کردستان در سال ۱۴۰۲ در جایگاه بیستم هیات‌های ورزش کارگری قرار گرفته بود، بیان کرد: سال آینده باید جهش قابل توجهی در این جایگاه ایجاد شود و کردستان در رتبه‌های تک رقمی قرار گیرد.

جواندل بر لزوم توجه بیشتر به هیات استانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در استان کردستان شاهد یک انسجام، اتحاد و خرد جمعی میان مسئولان استانی هستیم که این می‌تواند به جامعه ورزش کارگری کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: هیات کارگری به دلیل گستردگی آن در سطح استان نیازمند حمایت و پشتیبانی از طرف اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری، درآمدزایی از بخش‌های مختلف را برای این هیات استانی ضروری دانست و گفت: استان کردستان با وجود اقدامات خوب انجام شده، در اعزام تیمی سهمی نداشته و فقط توانسته در اعزام انفرادی مشارکت داشته باشد.

جواندل با بیان اینکه هیات ورزش کارگری ۳۰ ورزش را تحت پوشش دارد، تاکید کرد: باید در این حوزه درآمدزایی خوبی شکل گیرد که نخستین بخش برای تحقق این مهم آموزش است.

وی ادامه داد: سال گذشته هیچ دوره آموزشی در استان اجرا نشده است و هیات ورزش کارگری استان باید از محل دوره‌های آموزشی و مسابقات منبع درآمد ایجاد کند.

ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: ردیف بودجه ای خاصی برای هیات ورزش کارگری تعریف نشده است اما تا حدودی مساعدت مالی به این هیات در سال گذشته داشته ایم و در سال جاری نیز کمک خواهیم کرد.

آمنه غلام ویسی افزود: کارگران از مهمترین قشر کشور و نیروی مولد ما محسوب می شوند و اگر این قشر از سلامت جسمانی توسط فعالیت های ورزشی برخوردار باشند قطعا در توسعه کشور نیز بسیار موثر ثمرتر خواهند بود.

وی ادامه داد: منابع مالی و بودجه دولت برای کمک به هیات ها در مجموع بسیار ناچیز و در حد رفع و رجوع کارهای روزمره است و نیازمند ورود بخش خصوصی برای حمایت از ورزش هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: از طریق منابع استانی و کشوری در حال رایزنی برای جذب اعتبارات و منابع بیشتر جهت کمک به هیات‌ها هستیم و تا سرمایه گذاران بخش خصوصی و صنایع تولیدی استان پای کار نباشند کاری از پیش برده نمی شود.

غلام‌ویسی اضافه کرد: سال گذشته با پیگیری مجموعه ورزش و جوانان و حمایت استانداری کردستان برای جذب کمک های مالی چند صنایع تولیدی در استان کارهای خوبی برای تیم های ورزشی انجام گرفت.

وی گفت: به دنبال آن هستیم در شورای عالی استان مجوز تاسیس صندوق مالی حمایت از ورزش را با حمایت مسئولین استان دریافت کنیم و از این طریق منابع بخش خصوصی و معادن را جذب و مشکل مالی هیات های ورزشی را تا حد زیادی رفع کنیم.

تحرک و نشاط در جامعه کارگری از اهداف راهبردی وزارت کار است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: ترویج فرهنگ سلامت و تحرک و نشاط در جامعه کارگران از اهداف مهم و راهبردی وزارت کار است.

فرزاد پیشکاری، توجه به ورزش را یکی از مصادیق توسعه جوامع در دنیا دانست و با بیان اینکه ورزش کارگری موجب تحرک، نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران و خانواده های آنان است، اظهار کرد: کمک به توسعه ورزش کارگری و تندرستی و سلامت جسمی و روحی کارگران بازدهی تولید را در کارخانجات و واحد های تولیدی و صنعتی بالا می برد و از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه و در میان خانواده ها جلوگیری خواهد کرد.

وی ایجاد نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران را از اولویت های حوزه اجتماعی وزارت کار خواند و کردستان را دارای منابع بیکران خدادادی، جوانان شایسته و تحصیلکرده و ورزشکاران حرفه ای دانست و با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از جامعه تحت پوشش خدمات وزارت کار هستند، خواستار بودجه اختصاصی برای هیات های ورزش کارگری شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان و کمبود بودجه، هیات ورزش کارگری استان خوب کار کرده است، از پشتیبانی فدراسیون ورزش کارگری و اداره کل ورزش و جوانان قدردانی کرد و خواستار حمایت های بیشتر برای توسعه ورزش کارگری در استان شد.

 پیشکاری پیشبرد مقوله اقتصادی واحد های تولیدی، کارخانجات و واحد های صنعتی را مرهون فعالیت و سلامت جسمی و روحی کارگران دانست و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و حمایت از ورزش کارگری، نشاط و شادابی را در میان جامعه کارگران ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در استان کردستان چهار مجموعه ورزشی کارگری در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بیجار و قروه سالانه خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به کارگران و خانواده های کارگری ارائه می دهند، اظهار کرد: در تلاشیم با رایزنی های صورت گرفته، در سایر شهرستان های استان نیز مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگری راه اندازی کنیم.

حدود ۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی در کردستان فعالیت دارند.

نظر شما