شناسهٔ خبر: 67248878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیگیری اختصاص ردیف بودجه هیات ورزش کارگری

نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری با تاکید بر اینکه بحث بودجه، دغدغه اصلی ورزش کارگران کشور است، گفت: در فدراسیون و وزارتخانه به جد پیگیر این موضوع هستیم که بتوان ردیف بودجه برای فدراسیون اختصاص پیدا کند.

صاحب‌خبر -

امید جواندل ظهر امروز در مجمع عمومی و سالیانه هیأت ورزش کارگری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در فدراسیون و وزارتخانه به جد پیگیر اختصاص ردیف بودجه برای هیات ورزش های کارگری هستیم.

نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری با بیان اینکه ورزش کارگری در سطح ملی یک نگاه تحولی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: این نگاه باید به سمت گره گشایی و حل مشکلات این جامعه پیش رود.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در سال ۱۴۰۲ در جایگاه بیستم هیات‌های ورزش گارگری قرار گرفته بود، بیان کرد: سال آینده باید جهش قابل توجهی در این جایگاه را شاهد باشیم و کردستان را در رتبه‌های تک رقمی ببینیم.

جواندل بر لزوم توجه بیشتر به هیات استانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در استان کردستان شاهد یک انسجام، اتحاد و خرد جمعی میان مسئولان استانی هستیم که این می‌تواند به جامعه ورزش کارگری کمک شایانی داشته باشد.

 نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری درآمدزایی از بخش‌های مختلف را از ضروریات برای این هیات استانی دانست و اشاره کرد که با وجود اقدامات خوبی که تاکنون در استان انجام شده، اما این استان در اعزام تیمی سهمی نداشته و فقط توانسته در اعزام انفرادی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه گفت : قشر کارگر مولد جامعه هستند و تامین سلامت و روحیه این قشر توجه ویژه ای می طلبد. 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه گستردگی این قشر، افزود: با توجه به اینکه هیات ورزش کارگری از سوی وزارت ورزش و جوانان اعتباری ندارد، امیدواریم امسال در توزیع اعتبارات ورزش گارگری در کنار دیگر هیات ها دیده می شود.

وی با بیان اینکه در استان مجموعه های صنعتی و معدن خوبی برای حمایت از ورزش وجود دارد، بر ادامه پیگیری ها برای جذب اسپانسر تاکید کرد.

وی اذعان کرد: حمایت و اسپانسری مجموعه های صنعتی و معدنی از ورزش استان می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی ورزش استان را حل کند‌.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: جامعه کارگری مولدین اقتصادی جامعه هستند و نشاط و شادابی قشر کارگری بر کارایی این قشر در واحد های تولید و صنعتی و ارتقاء تاثیر گذار است.

وی با اشاره به وجود مشکلات عدیده به دلیل نبود ردیف اعتباری این هیات از سوی وزارت ورزش و جوانان، گفت: انتظار داریم وزارت تعاون و به ویژه وزارت ورزش و جوانان نسبت به تدوین دستورالعمل تخصیص اعتبار برای ارتقا سطح ورزش کارگری اقدام کنند.

 حال حاضر در استان کردستان ۴ مجموعه هیات ورزشی کارگری در شهرستان های قروه، بیجار، مریوان و سنندج وجود دارد.

نظر شما