شناسهٔ خبر: 67255866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان:

تحرک و نشاط در جامعه کارگری از اهداف راهبردی وزارت کار است

سنندج_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ترویج فرهنگ سلامت و تحرک و نشاط در جامعه کارگران از اهداف مهم و راهبردی وزارت کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه سه شنبه در مجمع عمومی سالانه هیأت ورزش کارگری کردستان، توجه به ورزش را یکی از مصادیق توسعه جوامع در دنیا دانست و با بیان اینکه ورزش کارگری موجب تحرک، نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران و خانواده‌های آنان است، اظهار کرد: کمک به توسعه ورزش کارگری و تندرستی و سلامت جسمی و روحی کارگران راندمان تولید را در کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی بالا می‌برد و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و در میان خانواده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

پیشکاری ایجاد نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران را از اولویت‌های حوزه اجتماعی وزارت کار خواند و کردستان را دارای منابع بیکران خدادادی، جوانان شایسته و تحصیلکرده و ورزشکاران حرفه‌ای دانست و با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از جامعه تحت پوشش خدمات وزارت کار هستند، خواستار بودجه اختصاصی برای هیأت‌های ورزش کارگری شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه علیرغم مشکلات فراوان و کمبود بودجه، هیأت ورزش کارگری استان خوب کار کرده است، از پشتیبانی فدراسیون ورزش کارگری و اداره کل ورزش و جوانان قدردانی کرد و خواستار حمایت‌های بیشتر برای توسعه ورزش کارگری در استان شد.

وی پیشبرد مقوله اقتصادی واحدهای تولیدی، کارخانجات و واحدهای صنعتی را مرهون فعالیت و سلامت جسمی و روحی کارگران دانست و با بیان اینکه کارگران در همه عرصه‌ها، همواره منشأ خیر و اثر بوده‌اند، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و حمایت از ورزش کارگری، نشاط و شادابی را در میان جامعه کارگران ایجاد خواهد کرد.

پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان چهار مجموعه ورزشی کارگری در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بیجار و قروه سالانه خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به کارگران و خانواده‌های کارگری ارائه می‌دهند، اظهار کرد: در تلاشیم با رایزنی‌های صورت گرفته، در سایر شهرستان‌های استان نیز مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگری راه اندازی نمائیم.

نظر شما