شناسهٔ خبر: 67261521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

تحرک و نشاط در جامعه کارگری از اهداف راهبردی وزارت کار است | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش کارگری استان، گفت: ترویج فرهنگ سلامت و تحرک و نشاط در جامعه کارگران از اهداف مهم و راهبردی وزارت کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» در این مجمع که با حضور نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری کشور و مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، توجه به ورزش را یکی از مصادیق توسعه جوامع در دنیا دانست.

وی با بیان اینکه ورزش کارگری موجب تحرک، نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران و خانواده های آنان است، اظهار کرد: کمک به توسعه ورزش کارگری و تندرستی و سلامت جسمی و روحی کارگران راندمان تولید را در کارخانجات و واحد های تولیدی و صنعتی بالا می برد و از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه و در میان خانواده ها جلوگیری خواهد کرد.

پیشکاری ایجاد نشاط و شادابی در میان جامعه کارگران را از اولویت های حوزه اجتماعی وزارت کار خواند و کردستان را دارای منابع بیکران خدادادی، جوانان شایسته و تحصیلکرده و ورزشکاران حرفه ای دانست و با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از جامعه تحت پوشش خدمات وزارت کار هستند، خواستار بودجه اختصاصی برای هیات های ورزش کارگری شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه به رغم مشکلات فراوان و کمبود بودجه، هیات ورزش کارگری استان خوب کار کرده است، از پشتیبانی فدراسیون ورزش کارگری و اداره کل ورزش و جوانان قدردانی کرد و خواستار حمایت های بیشتر برای توسعه ورزش کارگری در استان شد.

پیشکاری پیشبرد مقوله اقتصادی واحد های تولیدی، کارخانجات و واحد های صنعتی را مرهون فعالیت و سلامت جسمی و روحی کارگران دانست و با بیان اینکه کارگران در همه عرصه ها، همواره منشأ خیر و اثر بوده اند، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و حمایت از ورزش کارگری، نشاط و شادابی را در میان جامعه کارگران ایجاد خواهد کرد.

پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان چهار مجموعه ورزشی کارگری در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بیجار و قروه سالانه خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به کارگران و خانواده های کارگری ارائه می دهند، اظهار کرد: در تلاشیم با رایزنی های صورت گرفته، در سایر شهرستان های استان نیز مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگری راه اندازی کنیم.

نظر شما