شناسهٔ خبر: 67638360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قالیباف سنت‌پترزبورگ را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در نشست روسای مجالس بریکس در روسیه حضور یافته بود بعد از پایان سفر خود، سنت‌پترزبورگ را به مقصد تهران ترک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی پارلمانی به منظور حضور در نشست روسای مجالس بریکس به کشور روسیه سفر کرده بود، بعد ظهر امروز (جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳) عازم کشورمان شد.

رئیس قوه مقننه در این سفر ضمن سخنرانی در مجمع پارلمانی بریکس و اجلاس بریکس‌پی در دیدارهای دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتایان خود از مجالس کشورهای روسیه، اتیوپی، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و تاجیکستان و رئیس شورای فدراسیون روسیه پیرامون اهمیت توسعه روابط تجاری دو جانبه و چندجانبه و استفاده از ظرفیت اقتصادی و ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران در بریکس و شانگهای گفت‌وگو و رایزنی کرد.

براساس این گزارش این اولین حضور یک مقام عالی رتبه ایران در مجامع عمومی بریکس پس از عضویت قطعی کشورمان در این سازمان مهم بود.

در  این اجلاس به جز روسای مجالس کشورهای روسیه، هند، چین، مصر، ایران و اتیوپی و نواب رییس مجالس برزیل و امارات، روسای مجالس کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و بلاروس و تانزانیا و نایب رئیس مجلس ارمنستان به عنوان دوستان بریکس با دعوت روسیه در این مجمع حضور یافتند.

در جریان برگزاری این مجمع پارلمانی، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سید روح‌الله موسوی نماینده مردم لردگان و خانمیرزا، شهین جهانگیری نماینده مردم ارومیه و مهدی صفری دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

انتهای پیام

نظر شما